چربی های بدقِلق

به گزارش انجمن آقای شرفی، آیا تا به حال درباره سلولیت شنیده اید؟ سلولیت به تجمع بد شکل چربی هایی گفته می گردد که در سوخت و ساز آنها اختلال وجود دارد. این چربی ها در زیر پوست به همراه بعضی مواد سمی و اغلب در خانم ها رسوب می نمایند. تنها خانم هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند سلولیت ندارند، بلکه زنان لاغر و یا آنهایی که از وزن ایده آلی برخوردارند هم ممکن است سلولیت داشته باشند. بین 85 تا 98 درصد خانم ها در سراسر جهان با هر نژاد و رنگی از رسوب نا خواسته این چربی ها شکایت دارند.

چربی های بدقِلق

چربی های بدقِلق

آیا تا به حال درباره سلولیت شنیده اید؟ سلولیت به تجمع بد شکل چربی هایی گفته می گردد که در سوخت و ساز آنها اختلال وجود دارد. این چربی ها در زیر پوست به همراه برخی مواد سمی و اغلب در خانم ها رسوب می نمایند. تنها خانم هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند سلولیت ندارند، بلکه زنان لاغر و یا آنهایی که از وزن ایده آلی برخوردارند هم ممکن است سلولیت داشته باشند. بین 85 تا 98 درصد خانم ها در سراسر جهان با هر نژاد و رنگی از رسوب نا خواسته این چربی ها شکایت دارند.

سلولیت به طور عمده از چربی هایی تشکیل شده است که در بافت همبند زیر پوست ذخیره می شوند.این چربی ها به صورت کیسه های کوچکی در زیر بافت همبند در کفل ها، ران ها، کشاله ران ها، پشت بازو ها و حتی در برخی موارد در سینه ها به صورت بد شکلی رسوب می نمایند و این بافت را تحت فشار قرار می دهند و باعث می شوند که اندام تان ظا هر پوست پرتقالی پیدا کند. اغلب به همراه این چربی ها برخی از مواد سمی هم رسوب می نمایند.

از دلایل تشکیل سلولیت

بی تحرکی و ورزش نکردن

نوشیدن ناکافی آب

خوردن غذا های چرب و ناسالم

سیگار کشیدن

جریان ناکافی سیستم لنفاوی

جریان ناکافی خون در ناحیه زیر پوستی

به می زان زیادی در معرض نور آفتاب قرار گرفتن

برخی از آلرژی های غذایی

پیروی از رژیم های غلط غذایی به منظور لاغر شدن

توارث

توصیه هایی برای کاهش و ر هایی از سلولیت

1) از نوشیدنی های شیرین (محتوی شکر) بپرهیزید و به جای آن آب بنوشید. از خوردن غذا های آماده وسایر غذا های چرب اجتناب کنیدو در عوض میزان زیادی سبزی و میوه تازه مصرف کنید.از مصرف بیش از مقدار قهوه، الکل، شکلات و شیرینی پرهیز کنید و مطمئن شوید که رژیم غذایی شما از فیبرکافی(30گرم در روز) برخوردار است.

2) ورزش های قلبی عروقی را به طور مرتب انجام دهید. ورزش های قلبی عروقی ورزش هایی هستند که ضربان قلب را به مقدار 65 تا 90 درصد بیشترین تعداد آن بالا می برند. بیشترین تعداد ضربان قلب با کسر سن از عدد 220 مشخص می گردد. به طور مثال اگر شما 20ساله باشید بیشترین توان قلبی شما برابر20-220=200ضربان است و 65 درصد آن برابر 130ضربان است.)

برترین زمان برای انجام این گونه ورزش ها برای حداکثر کاهش در چربی صبح ها قبل از خوردن هرگونه غذاست و از نمونه این ورزش ها می توان به پیاده روی، دویدن، پیاده روی تند، شنا، دوچرخه سواری، اسکیت کردن، قایقرانی با پارو، طناب زدن، اسکی کردن و غیره اشاره نمود. هرگونه فعالیت ورزشی را با مشورت پزشکتان انجام دهید و طی یک دوره زمانی بر شدت و مدت ورزش خود بیفزایید.

3) اگر نمی توانید برنامه ورزشی منظمی در داخل یا خارج از خانه داشته باشید، حداقل یک سری تمرینات تنفسی منظم را انجام دهید. مثل تنفس عمیق. برترین زمان برای تنفس عمیق صبح ها بعد از بیدار شدن، شب ها قبل از خواب و یا حداقل یک بار در طول روز است. تنفس عمیق از استرس تان می کاهد، باعث می گردد در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید و احساس آرامش بیشتری بکنید. برای تنفس عمیق، به مدت پنج ثانیه ریه های خود را از هوای تازه پر کنید سپس به مدت 20 ثانیه نفس خود را نگه دارید و بعد نفس خود را به آرامی در عرض مدت 10 ثانیه بیرون دهید. این کار را 15 بار تکرار کنید.

4) سیگار را ترک کنید.

5) استرستان را کم کنید.

6) از مصرف دارو های غیرضروری اجتناب کنید به ویژه: قرص های کاهش وزن، قرص های انرژی زا، قرص های دیورتیک (ادرار آور)، قرص های مسهل و قرص های خواب آور.

7) می توانید از لوسیون ها و یا کرم هایی که برای درمان سلولیت مناسب اند بهره ببرید.قبل از استفاده اجزای تشکیل دهنده آنها را بخوانید و در صورتی که به آنها حساسیت ندارید از آنها بهره ببرید.

8) مصرف نمک و غذا های شور را به حداقل برسانید.

سایر روش های درمان سلولیت

1) وسیله ای در کشور فرانسه اختراع شده که از رول ها و غلطک های خاصی تشکیل شده است و باعث ماساژ عمقی پوست می گردد. این ماساژ جریان خون زیر پوستی را افزایش داده و مواد سمی را از نواحی دارای سلولیت خارج می نماید.

2) روش ابداعی در کشور اتریش وکیوم تراپی است.در این روش شما لباس ویژه ای را که فقط مناسب مقدار بدن شماست می پوشید و به مدت تقریبا یک ساعت و نیم ساعت روی تردمیل ورزش می کنید. اگر شما از بیماری قلبی و یا سایر مسائل عروقی رنج می برید این روش مناسب شما نیست.

3) ممکن است شما اصلا اضافه وزن نداشته باشید ولی سلولیت داشته باشید. در این صورت روش ترمیک یونی را امتحان کنید. در این روش از گرما به همراه ایمپالس های الکتریکی برای درمان سلولیت استفاده می گردد.

4) گران ترین روش درمانی که در کشور ما هم انجام می گردد جراحی زیبایی مثل لیپوساکشن است. این روش خطراتی مثل تشکیل لخته خون دارد و ضمناً برای همه قابل توصیه نیست. کسانی که ازاین روش استفاده می نمایند باید با پزشکان مجرب درباره خطرات و عوارض آن مشورت نموده و با آگاهی کامل این روش را انتخاب نمایند.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون

به "چربی های بدقِلق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چربی های بدقِلق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید