وقتی نان بوی عطر مهربانی می دهد

به گزارش انجمن آقای شرفی، امسال در جشنواره ملی برترین های زنجیره گندم، آرد و نان برگزیدگان هرصنف شناسایی شدند. حاجی تاروردی شهروند ساکن علی آباد برای دومین بار در این جشنواره به عنوان تولید کننده برتر استان تهران معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

وقتی نان بوی عطر مهربانی می دهد

انجمن آقای شرفی / رضا نیکنام: نان در فرهنگ و آیین ما ایرانی ها از ارزش و تقدس بسیار زیادی برخوردار است. بدون تردید چگونگی تولید نان در پاسداشت این نعمت الهی تأثیر بسکمک دارد و به نوعی از دورریز شدن و اسراف آن جلوگیری می کند. یکی از اقدام های مثبت در زمینه بهبود کیفیت نان، شناسایی مغازه های نانوایی ممتاز و نمونه شهر است. معرفی نانواهای بااخلاق و متعهد که با رعایت اصول و ضوابط کاری، ضمن رعایت حقوق مصرف کننده، نان باکیفیت و مطلوب دست مشتری می دهند که در تشویق و ترغیب دیگران تأثیر بسزایی دارد.

حاجی تاروردی در پاسخ به این سئوال که چگونه به جشنواره ملی برترین های زنجیره گندم، آرد و نان راه یافتید؟ می گوید: کارشناسان به طور مرتب و مستمر فعالیت نانوایی ها را از هر جهت زیرنظر دارند. آنها مراحل مختلف تولید نان و بسکمک از موارد از جمله فضای مناسب، بهداشت و پاکیزگی محیط کار، پوشش و لباس کارکنان، استفاده از ماشین آلات استاندارد تولید خمیر و پخت نان، عدم استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز و بهره برداری از خمیرمایه نان، تلاش برای کسب رضایت مشتریان و رعایت وزن و قیمت نان در این واحدهای تولیدی را مورد بررسی و ارزیابی قرارداده و افراد منتخب را به جشنواره ملی معرفی می کنند.

شاید کنجکاو شده باشید که از شهروند ساکن علی آباد جنوبی و دارنده عنوان تولید کننده برتر نان در استان تهران بیشتر بدانید. باید گفت که تاروردی شهروند 48ساله و دبیر شوراکمک محله علی آباد جنوبی در کسب و کار و تولید نان اصول و ضوابطی را رعایت می کند که شاید خیلی از هم محله ای ها و مشتری ها بی اطلاع باشند. برای نمونه می توان به شست وشو و اتوی هفتگی لباس کار کارگران نانوایی اشاره کرد که باعث شده شهروندان از شرایط پوشش و ظاهر و البته انضباط فردی هریک از کارکنان این نانوایی رضایت داشته باشند. تاروردی به عنوان مدیر این واحد تولیدی، از ابتدا تا آخر هفته شرایط کار و فعالیت پرسنل را بررسی کرده و در مواقع ضروری نکاتی را به آنها یادآوری می کند. او و همکارانش در این واحد صنفی علاوه بر تولید نان لواش و بربری به روش سنتی و کسب حداکثر رضایتمندی مشتری، در امور خیریه و طرح های اجتماعی و فرهنگی نیز کارنامه درخشانی از خود نشان داده اند. همچنین این تولیدکننده برتر نان استان تهران از سال ها قبل بانی و مجری طرح ابتکاری نان با عطر مهربانی در منطقه16 بوده است. تاروردی درباره چگونگی اجرای این طرح و اهداف آن می گوید: با کمک افراد خیّر و نیکوکار محلی، خانواده های بی بضاعت و کم درآمد محله علی آباد جنوبی شناسایی شده و مورد حمایت قرار گرفته اند. این واحد صنفی برای هریک از این خانواده ها سهمیه روزانه نان رایگان در نظر گرفته و به شکل کاملاً آبرومندانه و محرمانه، نان موردنیاز خانه شان را تأمین می کند.

او در پاسخ به این سئوال که آیا امکان استفاده از سهمیه نان رایگان برای خانواده های مستضعف و محروم سایر محله ها و مناطق دیگر وجود دارد یا خیر؟ می گوید: اکنون با توجه به شرایط کاری و هزینه های جاری، تنها محدوده محله علی آباد جنوبی را پوشش داده ایم، اما درصورت حمایت مسئولان و خیّران و نیک اندیشان می توانیم این کار را در محله های دیگر نیز گسترش دهیم تا نان رایگان در سفره بیشتر خانواده های نیازمند قرار گیرد.

تاروردی عنوان می کند که اگر هر ماه مسئولان برای این واحد صنفی سهمیه آرد بیشتری درنظر بگیرند، این کار با سرعت بیشتری انجام می شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "وقتی نان بوی عطر مهربانی می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی نان بوی عطر مهربانی می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید