واشنگتن: هدف حمله ایران نابود کردن تأسیسات و کشتن نیروهایمان بود

به گزارش انجمن آقای شرفی، رئیس ستاد مشترک نیرو های مسلح آمریکا تأیید کرد که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الأسد تجهیزات نظامی آمریکا از جمله یک بالگرد آسیب دیده است.

واشنگتن: هدف حمله ایران نابود کردن تأسیسات و کشتن نیروهایمان بود

به گزارش گروه سیاسی انجمن آقای شرفی، مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا چهارشنبه شب با حضور در جمع گروهی از انجمن آقای شرفی آمریکایی در خصوص عملیات شب گذشته جمهوری اسلامی ایران علیه پایگاه های نظامی آمریکا در عراق شرح داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، میلی در این نشست خبری، گفته است که این موشک ها جمعا از سه نقطه در ایران شلیک شده است. وی در خصوص محل دقیق شلیک موشک ها جزئیاتی ارائه ننموده است.

وی با بیان اینکه ایران مجموعا 16 موشک بالستیک به سمت پایگاه های آمریکا شلیک نموده، تعداد موشک های برخوردنموده با پایگاه عین الأسد را 11 فروند اعلام نموده و مدعی شده است که یک موشک نیز با پایگاه آمریکا در اربیل برخورد نموده و 4 موشک هم به اهداف نرسیده اند.

میلی با تکرار ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آسیب ندیدن نظامیان آمریکایی در این حمله، کوشش کرد تا خسارات مادی این حمله را نیز اندک جلوه دهد. وی با این حال تأیید کرد که یک بالگرد ارتش آمریکا در این حمله آسیب داده است.

فرمانده ارشد نیروهای نظامی آمریکا در ادامه تأکید نموده است که شلیک موشک ها با هدف کشتن نظامیان آمریکایی انجام گرفته است. وی با این وجود مدعی شده است که نظامیان آمریکایی به لطف سامانه هشدار سریع حملات موشکی فرصت یافته اند تا پناه بگیرند.

میلی در این مورد گفته است: بر اساس آنچه که دیده ام و آنچه که می دانم، معتقدم که هدف آن ها وارد آوردن خسارت به تأسیسات، نابود کردن تجهیزات، خودروها و هواپیماها و کشتن نیروها بوده است.

وی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و درگیری نظامی پیش آمده میان آمریکا و ایران، گفته است بخشی از بازدارندگی آمریکا در برابر ایران احیا شده است.

این مقام نظامی ارشد آمریکا با این وجود گفت انتظار می رود که نیروهای الحشد الشعبی در آینده حملاتی را علیه نیروهای آمریکایی در عراق انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واشنگتن: هدف حمله ایران نابود کردن تأسیسات و کشتن نیروهایمان بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: هدف حمله ایران نابود کردن تأسیسات و کشتن نیروهایمان بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید