هشدار طوفان گرد و خاک به 4 استان ، خطر سقوط اشیا و شکستن درختان وجود دارد

به گزارش انجمن آقای شرفی، سازمان هواشناسی کشور درخصوص وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در 4 استام هشدار زردرنگ صادر کرد.

هشدار طوفان گرد و خاک به 4 استان ، خطر سقوط اشیا و شکستن درختان وجود دارد

به گزارش انجمن آقای شرفی، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد اطلاع داد.

  • این منطقه شنبه بارانی می گردد | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخشی از کشور | مواج بودن دریا در جنوب

بر اساس این هشدار امروز (سه شنبه) کرمان و خراسان رضوی، فردا (چهارشنبه) شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی، شرق کرمان و نوار شرقی خراسان جنوبی، پنج شنبه شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی، آدینه شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی و شنبه شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نیمه شرقی خراسان جنوبی درگیر این مخاطره جوی خواهند بود.

بر اثر این مخاطره جوی در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها، تیرهای برق و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهن سال پیش بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط و اجتناب از رفت وآمد های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز ازفعالیت های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار طوفان گرد و خاک به 4 استان ، خطر سقوط اشیا و شکستن درختان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار طوفان گرد و خاک به 4 استان ، خطر سقوط اشیا و شکستن درختان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید