معاون وزیر خارجه آمریکا با مقام های لبنانی ملاقات کرد

به گزارش انجمن آقای شرفی، وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه ای درباره سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه به لبنان مدعی شد که واشنگتن به ثبات و امنیت لبنان پایبند است.

معاون وزیر خارجه آمریکا با مقام های لبنانی ملاقات کرد

به گزارش گروه بین الملل انجمن آقای شرفی، دیوید هیل معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی در سفر دو روزه خود به لبنان با مقامات این کشور ملاقات کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه ای درباره سفر وی به بیروت اعلام نمود که وی در این ملاقات با میشل عون رئیس جمهور، نبیه بری رئیس مجلس و سعد الحریری رئیس دولت پیشبرد امور، جبران باسیل وزیر امور خارجه و تعدادی از نمایندگان احزاب سیاسی این کشور ملاقات و گفت وگو نموده است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، هیل در این ملاقات مقامات لبنانی را تشویق کرد تا منافع حزبی را کنار گذاشته و دولتی پایبند و توانا در اجرای اصلاحات ادامه دار و مفید را حمایت نمایند.

هیل همچنین با اشاره به شراکت دیرینه و پایدار واشنگتن و بیروت، از دولت، ارتش و نیروهای امنیتی خواسته است تا از رعایت حقوق تظاهرات نمایندگان اطمینان یابند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ملاقات با مقامات لبنانی مدعی شده که آمریکا به امنیت، ثبات و شکوفایی لبنان پایبند است.

سفر هیل به لبنان در حالی انجام شد که حسّان دیّاب روز پنج شنبه گذشته برای تشکیل کابینه جدید لبنان مأمور شده است.

دیاب از مجموع 128 رأی نمایندگان مجلس لبنان، 69 رأی به دست آورده و رسماً از سوی میشل عون مأمور شد تا دولت جدید را تشکیل دهد.

شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان درباره مامور شدن دیاب برای تشکیل کابینه اعلام نمود که آمریکا شکست خورده و حساب باز کردن بر روی بهره برداری از بحران داخلی لبنان به بن بست رسیده است؛ نخست وزیر شدن حسان دیاب راه را به روی بهره برداری آمریکا بست. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "معاون وزیر خارجه آمریکا با مقام های لبنانی ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر خارجه آمریکا با مقام های لبنانی ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید