قصه های هزار و یک شب سپیدرود

به گزارش انجمن آقای شرفی ، شاید اگر امروز به ملاعبداللطیف طسوجی، مترجم زمان محمدشاه در سال 1259 هجری قمری که کتاب قصه های هزار و یکشب را به زیبایی ترجمه نموده بود پیشنهاد مکتوب کردن اتفاقات همین چند ماه باشگاه سپیدرود رشت را می دادند قیدش را می زد. باشگاهی که یک مالک دارد که نیست. یک مالک از قبل دارد که به تعهداتش عمل نمی کند و اما همچنان ادعای مالکیت دارد. اما در حال حاضر یک چیز مهم ندارد که آن هم سرمربی است. خلاصه این که نوشتن در باره این تیم شاید تکرار مکررات باشد اما باید نوشت.

قصه های هزار و یک شب سپیدرود

از محمد نوین آخرین مالک باشگاه سپیدرود خبری نیست. شاید او خیلی زود متوجه گردیده که در این فوتبال نمی توان درآمدزا بود و اندک سرمایه اش هم از دست می رود. البته اگر سرمایه ای بود که خرج تیم می شد و آن فاجعه هتل بازیکنان این تیم قبل از بازی با ماشین سازی تبریز به وجود نمی آمد.

حالا از رشت خبر می رسد که صحبت هایی با مالک جدید شروع گردیده است.مالکی که هواداران سپیدرود امیدوارند مثل قبلی بی پول یا بهتر بگوییم کم پول نباشد. اصلا فرض محال که محال نیست و با نگاه خوشبینانه می توان مدعی شد که مالک جدید با پول می آید.اما چرا هیچکس پاسخ نمی دهد که مالکان قبلی بر چه اساسی و از سوی چه کسانی انتخاب شدند.

تیمی که بخشی از زندگی مردم رشت است حالا در انتهای جدول خود را به عنوان یکی از کاندیدهای سقوط معرفی می نماید. امروز هیچ مسوولی اتفاقات اتفاق افتاده را گردن نمی گیرد. قربانعلی المسخاله رییس هیئت فوتبال استان گیلان مدعی است که این باشگاه مالک دارد. او حتی واگذاری تیم به هیئت فوتبال را هم تکذیب می نماید: باشگاه سپیدرود مالک و مدیرعامل دارد و آنها همه کارهای این باشگاه را انجام می دهند. این که می گویند مالکیت باشگاه دوباره به هیئت فوتبال پس داده گردیده، دروغ محض است. همین جا این موضوع را تکذیب و اعلام می کنم، هیئت فوتبال به هیچ عنوان دیگر هیچ باشگاهی را تحت پوشش قرار نخواهد داد. اگر قرار باشد هیئت فوتبال اینطور حمایت کند و در نهایت هم تحت فشار قرار بگیرد، دیگر دنبال کار هیچ باشگاهی نخواهیم رفت. ما این باشگاه را پس از 50 سال از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول و بعد به لیگ برتر آوردیم، حالا هم باید اینطور به ما بد و بیراه بگویند. آن موقع ما زحمت نکشیدیم، اما حالا ما تیم را به این روز انداختیم. فشار روی بازیکنان و کادرفنی باعث گردیده تیم ضربه ببیند

رئیس هیئت فوتبال استان گیلان انتظار دارد که هواداران سپیدرود صبوری پیشیه نمایند: الان نساجی می برد یا می بازد، هواداران تیمشان را تشویق می نمایند. سپیدرود هم هواداران فهیمی دارد و صبر و تحملشان زیاد است، این هواداران از 50 سال پیش در کنار تیم بوده اند و همواره از سپیدرود حمایت نموده اند. افرادی که شعار می دهند سپیدرودی نیستند و می خواهند به این تیم لطمه بزنند. اینها می خواهند بازیکنان در زمین استرس داشته باشند و هیچ مربی هم با این وضعیت بالای سر تیم نیاید و در نهایت سپیدرود نابود گردد. این تیم باید در آرامش کار خود را انجام دهد. سپیدرود فراز و نشیب زیاد داشته و این اولین بار یا آخرین بار آن هم نیست.

الماسخاله ادعای قابل تاملی را مطرح می نماید: به من به عنوان متولی فوتبال گیلان می گویند که شما هیچ دخالتی در امور سپیدرود نکنید. این افراد این کار را می نمایند تا ما کمک نکنیم و این تیم سقوط کند. اتفاقات اخیر اصلاً ربطی به هیئت فوتبال ندارد. اگر با آدم های فنی صحبت کنید، متوجه می شوید که ناکامی های اخیر اصلاً به هیئت فوتبال ربطی ندارد. آیا این درست است چون ما دل می سوزانیم مورد انتقاد قرار بگیریم؟ من مدیر بحرانم و از این شعارها نمی ترسم، اگر احتیاج هم باشد با عاملان آن برخورد می کنیم. برای آخرین بار می گویم، هیئت فوتبال استان گیلان متولی نتایج هیچ باشگاهی نیست و هیچ تیمی به هیئت فوتبال واگذار نگردیده است، به جز در زمانی که سپیدرود در لیگ دسته اول حضور داشت و آقای پورمحسن (مالک پیشین سپیدرود) بیان کرد نمی تواند این تیم را نگه دارد و بعد از آن هیئت فوتبال مسئولیت این باشگاه را بر عهده گرفت. پس از آن هم مالکیت این باشگاه را به اداره کل ورزش و جوانان واگذار کردیم. حالا می گویند الماسخاله دخالت می نماید، با این شرایط لال می شوم اصلاً حرف هم نمی زنم. من فقط کمک می کنم اما تصمیم را کسانی دیگر می گیرند، اگر می خواهند کمک نکنم، دیگر حرف هم نمی زنم. انتظارات باید معقولانه باشد. مگر من بودجه دارم که آن را به کسی نمی دهم؟ من مسئول هیئت فوتبالی هستم که باید خودش درآمدزایی و هزینه کند. ما سال های گذشته هزینه زیادی برای تیم ها نموده ایم، دیگر باید چه کار کنیم؟

حرف های الماسخاله تا آنجا که هیات فوتبال نباید در امور باشگاه ها دخالت کند، درست است اما سوال این است که چرا هیات فوتبال وارد این بازی شد و چرا همین چندی پیش در آخرین انتقال سپیدرود، نایب رییس هیات فوتبال مالک گردیده بود؟

منبع: ایران ورزشی

به "قصه های هزار و یک شب سپیدرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه های هزار و یک شب سپیدرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید