قانون بازارهای دیجیتال اروپا قدرت شرکت های عظیم را هدف می گیرد

به گزارش انجمن آقای شرفی، به گفته کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا، قانون بازارهای دیجیتال این منطقه طوری تنظیم شده تا قدرت شرکت های عظیم را هدف بگیرد.

قانون بازارهای دیجیتال اروپا قدرت شرکت های عظیم را هدف می گیرد

مارگرت وستاگر کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد پیش نوین قوانینی برای کنترل شرکت هایی مانند فیس بوک و گوگل باید طوری باشد که بیش از 5 شرکت عظیم حوزه فناوری را پوشش دهد.

هدف اتحادیه اروپا از ارائه قانون بازارهای دیجیتال (DMA) تضمین آن است که شرکت های فناوری آمریکایی رفتاری عادلانه با رقبایشان داشته باشند. این درحالی است که چند مورد تحقیق آنتی تراست نشان داد این شرکت ها از قوانین رقابت تخطی می نمایند.

این قوانین که از سوی وستاگر اعلام شده، مشمول شرکت هایی می گردد که طی 3 سال قبل، گردش اقتصادی سالانه آنها در اروپا بیش از 6.5 میلیارد یورو باشد یا ارزش آنها در بازار سال گذشته 65 میلیارد یورو تخمین زده شده است. بعلاوه این شرکت ها باید حداقل در 3 کشور اروپایی سرویس فراهم نمایند. در این صورت حداقل 10 شرکت عظیم مشمول قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا می شوند.

اما آندریاس شواب یکی از اعضای مجلس اتحادیه اروپا خواستار تغییر در قانون است به طوری که شرکت هایی با گردش اقتصادی سالانه 10 میلیارد دلار و ارزش بازاری 100 میلیارد دلار مشمول آن شوند. به عبارت دیگر او خواستار اصلاح قانون به شیوه ای است که 5 شرکت عظیم گوگل، آمازون، اپل، فیس بوک و مایکروسافت را هدف بگیرد.

وستاگر در این باره می گوید: قانون بازارهای دیجیتال مربوط به شرکت هایی است که قدرت را در کنترل خود گرفته اند. ما با ارائه این قانون سعی داریم ویژگی های مختلفی را شرح دهیم که در حقیقت قدرت در بازار را توصیف می نمایند. این قانون فقط مربوط به لیست خاصی از شرکت ها نیست. بلکه مربوط به حضور شرکت ها در بازار و قدرتشان در این بستر است.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "قانون بازارهای دیجیتال اروپا قدرت شرکت های عظیم را هدف می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون بازارهای دیجیتال اروپا قدرت شرکت های عظیم را هدف می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید