فناوری مقابله با پیری در راه است، چگونه خودمان را برای آن آماده کنیم؟

به گزارش انجمن آقای شرفی، دیجیاتو: میلیاردرهایی مانند جف بزوس بر این باورند که پیری نوعی بیماری است که می توان شدت گرفتن آن در بدن را کند، متوقف و یا حتی معکوس کرد. سپتامبر گذشته، تعیین شد که بزوس در آلتوس لبز Altos Labs، شرکتی که در پی فناوری برنامه ریزی مجدد بیولوژیکی است، سرمایه گذاری نموده است.

فناوری مقابله با پیری در راه است، چگونه خودمان را برای آن آماده کنیم؟

برنامه ریزی مجدد اصطلاح علمی برای جوان کردن سلول های پیر و یا همان تکنولوژی ضدپیری است. این تکنولوژی در سال 2012 به وسیله دانشمند ژاپنی شینیا یاماناکا کشف شد و اکسیر حیات نام گرفت.

در این مطلب ضمن معرفی فناوری ضد پیری، به این موضوع پرداخته می گردد که چگونه خود را برای چنین فناوری آماده کنیم؟

فناوری ضدپیری و دیگر آزمایشگاه ها!

بزوس و آلتوس لبز در این مسیر تنها نیستند. آزمایشگاه Calico تحت حمایت گوگل نیز بر طول عمر به وسیله برنامه ریزی های سلامت تمرکز دارد. از جمله دیگر شرکت های فعال در این زمینه می توان به Lineage Cell Therapeutics، Raffles Capital Management و Wells Fargo اشاره نمود. در مجموع انتظار می رود تکنولوژی ضدپیری تا سال 2026 به ارزشی بیش از 64 میلیارد دلار برسد. به عبارت دیگر، در حدود 45% نسبت به سال 2020 افزایش پیدا کند.

چه طرز فکری پشت فرآیند ضدپیری وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال می توان به نقطه مقابل نگاه کرد. بیشتر ما روند پیری را بدیهی می دانیم. قبول داریم که زنان به صورت میانگین 81.2 سال و مردان 76.4 سال عمر می نمایند. علاوه بر این، هیچکس را نمی توان برای داشتن چنین تفکری سرزنش کرد. این تفکر نسل هاست که در فکر ما نهادینه شده است. ما مرگ را اجتناب ناپذیر و جوانی را گذرا می دانیم.

اما پزشکی تکامل یافته است. نوآوری هایی مانند توالی یابی ژنوم، رونویسی RNA، اصلاح کردن Wntها، ژن درمانی و تغییر سلول های بنیادی از جمله فناوری هایی هستند که میلیاردرهای دنیا بر روی آن سرمایه گذاری می نمایند تا تکنولوژی ضدپیری پیشرفت کند.

چگونه طرز فکر خود را درباره پیربودن تغییر دهیم؟

برای تغییر طرز فکر خود درباره فرآیند ضدپیری احتیاج است که شش حوزه اساسی زندگی را مورد آنالیز قرار دهیم. این شش حوزه تمام اصل و فرع زندگی ما را دربرمی گیرند. پس بهتر است با دید متفاوتی آن ها را مجددا آنالیز کرد.

باورها: بیشتر افراد گمان می نمایند که با رسیدن به هفتاد سالگی زندگی شان رو به خاتمه خواهد بود. از سویی دیگر، بعضی افراد گمان می نمایند پیری تنها یک بیماری است که با پیشرفت تکنولوژی قابل درمان و پیشگیری است. با تغییر باورها می توان دیدگاه جدیدی نسبت به زندگی داشت.

رژیم رسانه ای: فیلم ها، کتاب ها، شبکه های مجازی و مقالاتی که می خوانیم تاثیر عمیثی بر نحوه تفکر ما دارند. آیا رسانه هایی که با آن ها سروکار داریم، طرز فکر ما در برابر تکنولوژی ضدپیری را تقویت می نمایند؟

ارتباطات: افرادی که با آن ها وقت می گذارنیم طرز فکر ما را شکل می دهند. آیا درطول روز با افرادی سروکار داریم که دائما نگران مرگ هستند؟ آیا بهتر نیست با افراد جوان که امید و انگیزه بیشتری برای زندگی دارند، رفت و آمد کنیم؟

عادات خواب: ما از نظر فیزیولوژیکی به هشت ساعت خواب در شبانه روز احتیاج داریم. آیا سعی می کنیم تا خواب کافی باکیفیت داشته باشیم؟

رژیم غذایی: بدن ما دقیقا همان چیزی است که می خوریم. مواد مغذی به بدن انرژی می دهند تا سرحال باشند. آیا در مصرف غذاهای خوشمزه که از قند و چربی بالایی برخوردار هستند، مراقب هستیم؟ همه ما احتیاج به رعایت یک رژیم غذایی معقولانه داریم.

ورزش: ورزش پارامتر بسیار مهمی در مشخص سلامتی است - به خصوص ورزش هایی که حجم توده عضلانی را افزایش می دهند. آیا حداقل سه بار در هفته ورزش می کنیم؟

منبع: انتخاب

به "فناوری مقابله با پیری در راه است، چگونه خودمان را برای آن آماده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری مقابله با پیری در راه است، چگونه خودمان را برای آن آماده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید