فاقدین شناسنامه معضل جدی در شهرستان راسک

به گزارش انجمن آقای شرفی، فرماندار راسک گفت: فاقدین شناسنامه یکی از بزرگترین معضلات شهرستان راسک و به ویژه بخش پارود است لذا تسهیلاتی برای صدور شناسنامه گروه هایی از فاقدین شناسنامه به موجب رأی لازم الاجرای دیوان عدالت اداری ایجاد شده و دستور فهرست برداری کلیه فاقدین جهت طرح در شورای تامین صادر شده است.

فاقدین شناسنامه معضل جدی در شهرستان راسک

سلیم کدخدا در جمع معتمدان، ریش سفیدان، شوراهای اسلامی و دهیاران بخش پارود شهرستان راسک اظهار کرد: شرایط برای برخی از فاقدین در حال حاضر جهت تشکیل پرونده و دریافت سند سجلی فراهم است و زوج های فاقد که زوج آنان دارای شناسنامه است فاقدین اولاد پدران یا اجداد پدری شناسنامه دار خواهند شد.

وی گفت: انجام این ملاقات ها، نشست ها و ملاقاتها با هدف طرح نقطه نظرات، مطالبات و ارائه پیشنهادات مورد نظر و استماع شرحات مسئولان ضروری و مثمر ثمر است.

وی اضافه نمود: نقش آفرینی معتمدان و متنفذان بخش پارود به عنوان یک الگوی سازنده در مدیریت فضای متشنج و ملتهب اخیر در سطح استان سیستان و بلوچستان و به تبعه شهرستان با وجود زمینه ها و بهانه های بالقوه با وجود تشدید تحریک احساسات و هیجانات عمومی بخصوص جوانان و نوجوانان از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و حضور مستمر و متوالی در کنار بخشدار در چندین جمعه پی در پی برای ورود به هنگام و اقدام مسئولانه برای رفع برخی چالش ها واکنش ها قابل تقدیر است.

وی خاطر نشان کرد: پارود یکی از تاریخی ترین، ریشه دارترین وسابقه ترین منطقه ها استان و یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین بخش های تابعه استان محسوب می شود و خاستگاه و زادگاه مهمترین و خوش نام ترین شخصیت های اجتماعی و دینی استان (مولوی عبدالله قاضی بلوچستان، مولوی عبدالعزیز و مولوی عبدالمجید) است.

فرماندار راسک گفت: گذشته غنی توام با شناسنامه فرهنگی و علمی حال وآینده غنی تر می طلبد، اقتضای تحقق این پیشرفت اهتمام تبعی به امر آموزش وپرورش است و تربیت نسل های متعهد، پاسخگو، مطالبه گر، پرسش گر و مشارکت جو مستلزم شکوفایی نظام آموزشی عمومی است.

کدخدا ادامه داد: وجود حضور نیروهای پیشکسوت و دلسوز در حوزه آموزش اعم از شخصیت های فرهنگی کارآمد و مشفق و چهره های مذهبی و روحانی همگام و همیار یکی دیگر از امتیازات مثبت برای تقویت بعد آموزشی منطقه است.

وی با اشاره به اینکه با وجود شخصیت های متمکن و متوکل و مصمم پشتیبانی از دانش آموزان مستعد طرح های اعتکاف علمی یک مزیت و دستمایه برجسته دیگر برای افزایش بازدهی در آزمون سراسری دانشگاه ها دانشگاه ها است.

وی گفت: بخشدار و مدیریت آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان بومی و غیربومی، دهیاران و خیرین موزش یار مسئولیت و ماموریت حذف معضل بازماندگی از تحصیل دانش آموزی را از دل و بطن بخش فرهنگی پارود شروع کنند و فرمانداری و شورای آموزش و پرورش شهرستان متعهد به حمایت بی دریغ برای تامین هزینه های مالی طرح های اعتکاف علمی در پارود هستند.

فرماندار شهرستان راسک شرح داد: استقرار و استقلال تشکیلات اداری حوزه کنندگی آموزش و پرورش منطقه پارود جزو اولویت های دوگانه حوزه آموزش شهرستان به شمار میرود.

کدخدا اضافه نمود: باید ماهانه نشست های هم اندیشی کمیته آموزش و پرورش بخش با مسئولیت بخشدار و حضور همه ظرفیت های انسانی محلی برنامه ریزی و برگزار شود

وی ادامه داد: در حوزه رفع دغدغه اشتغال با استفاده از ظرفیت مرز ساماندهی وانت بارهای سوختبر و ایجاد گذر مرزی چو کاپ در دستور کار است.

وی همچنین در مورد احترام گذاشتن به شورا های اسلامی به عنوان کنندگان مردم در ادارات و دستگاه های اجرایی تأکید کرد و در حوزه سرویس مدارس گفت: وسایل نقلیه مینی بوس داران داوطلب عقد قرارداد همکاری با آموزش و پرورش شهرستان در قالب طرح روستا مرکزی به صورت فوق العاده بازدید و برقراری سوخت مربوط خارج از نوبت پیگیری می شود.

در این جلسه حاضران نشست (معتمدین ،متنفذین ،دهیاران وشوراهای اسلامی)مسائل و مسائل شهر وبخش پارود را در حوزه های مختلف مطرح و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط به مسائل طرح شده از سوی کنندگان مردم پاسخ دادند.

منبع: فرارو

به "فاقدین شناسنامه معضل جدی در شهرستان راسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاقدین شناسنامه معضل جدی در شهرستان راسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید