عکس ، تلسکوپ هابل دو هربیگ ، هارو را شکار کرد

به گزارش انجمن آقای شرفی، اجرام هربیگ-هارو HH 1 و HH 2 در فاصله 1250 سال نوری از ما در صورت فلکی شکارچی قرار دارند.

عکس ، تلسکوپ هابل دو هربیگ ، هارو را شکار کرد

به گزارش خبرگزاری انجمن آقای شرفی، اجرام هربیگ-هارو، تکه های کوچک درخشان سحابی هستند که با ستاره های تازه متولد شده مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید:

عکس | رونمایی رسمی از خودروی جنجالی تازه ایران خودرو با هزینه طراحی 318 میلیارد ریالی!

عکس | شاسی بلند مجذوب کننده 500 میلیون تومانی به ایران می آید؟

آنها اولین بار در قرن نوزدهم به وسیله ستاره شناس آمریکایی شربرن وسلی برنهام مشاهده شدند، اما تا دهه 1940 به عنوان یک نوع متمایز از سحابی گسیلی شناخته نشدند؛ اولین ستاره شناسانی که آنها را به تفصیل مطالعه کردند جورج هربیگ و گیلرمو هارو بودند که این اجرام به نام آنها نامگذاری شده است.

اجرام هربیگ هارو زمانی تشکیل می شوند که گاز داغی که به وسیله یک ستاره تازه متولد شده به بیرون پرتاب می گردد، با گاز و غبار اطراف آن با سرعت 250000 کیلومتر در ساعت (155000 مایل در ساعت) برخورد می نماید و امواج ضربه ای درخشانی را ایجاد می نماید.

اشیاء هربیگ-هارو پدیده های گذرا هستند - آنها ظرف چند ده هزار سال به نیستی محو می شوند.

اخترشناسان هابل گفتند: HH 1 ابر درخشان بالای ستاره درخشان در سمت راست بالای این تصویر و HH 2 ابری است که در پایین سمت چپ قرار گرفته است.

در حالی که هر دو اجرام هربیگ-هارو قابل مشاهده هستند، منظومه ستاره ای جوان که مسئول ایجاد آنها است، دور از دید کمین نموده و در میان ابرهای غباری در مرکز این تصویر محو شده است.

با این حال، خروج گاز از یکی از این ستارگان را می توان مشاهده کرد که از ابر تاریک مرکزی به شکل یک جت درخشان خارج می گردد.

تصویر رنگی HH 1 و HH 2 از نوردهی های جداگانه گرفته شده در نواحی فرابنفش، مرئی و مادون قرمز طیف با دوربین میدان گسترده هابل 3 (WFC3) گرفته شده است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، تلسکوپ هابل دو هربیگ ، هارو را شکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، تلسکوپ هابل دو هربیگ ، هارو را شکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید