عراق، آخرین دستاوردهای مرحله هشتم اراده پیروزی، هشدار حشد شعبی درباره تشدید تحرکات داعشی ها

به گزارش انجمن آقای شرفی، دستگیری دو تروریست داعشی درموصل،پاکسازی روستایی در کرکوک از لوث داعشی ها، هلاکت پنج تروریست انتحاری در صلاح الدین،هشدار درباره تشدیدتحرکات داعشی ها و ورود صدها نفر از سوریه،کشف کارگاه آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده از جمله خبرهای امنیتی عراق است.

عراق، آخرین دستاوردهای مرحله هشتم اراده پیروزی، هشدار حشد شعبی درباره تشدید تحرکات داعشی ها

به گزارش گروه بین الملل انجمن آقای شرفی به نقل از شبکه الفرات، منابع امنیتی عراق از دستگیری دو تروریست داعشی در شهر موصل اطلاع دادند.

وزارت کشور عراق در بیانیه ای از دستگیری دو تروریست داعشی در موصل اطلاع داد. در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است یک یگان مشترک از نیروهای یگان اضطراری وابسته به فرماندهی پلیس نینوا به وسیله عملیات بازرسی امنیتی توانستند دو عضو باندهای تروریستی داعش را دستگیر نمایند، این دو تروریست در دوره سیطره داعش بر شهر موصل در آنچه دیوان الجُند خوانده می گردد، فعالیت می کردند. این دو تروریست در منطقه حی التامیم در موصل دستگیر شدند.

پاکسازی روستایی در کرکوک از لوث داعشی ها

خبر دیگر اینکه نیروهای لشکر نهم ارتش عراق در چارچوب مرحله هشتم عملیات اراده پیروزی، روستای سماقه السفلی در جنوب غربی استان کرکوک را پاکسازی کردند.

فرماندهی عملیات مشترک امروز یکشنبه از شروع مرحله هشتم عملیات اراده پیروزی از پنج محور در استان نینوا، عملیات الجزیره، صلاح الدین، دیالی و کرکوک اطلاع داده بود.

هدف از این عملیات، جست وجو و پاکسازی مناطق و روستاها و دستگیری افراد تحت پیگرد و خشکاندن بقایای تروریسم و تداوم امنیت و ثبات در مناطقی که این عملیات در آنها انجام می گردد بر اساس اطلاعات دقیق اعلام شده است.

واحد اطلاع رسانی امنیتی همچنین از پاکسازی روستاهایالبورکیبة،البوصباح ،تمار والبوفشکة عوسج در چارچوب مرحله هشتم عملیات اراده پیروزی اطلاع داد که این دستاورد را نیروهای تیپ نهم زرهی محقق کردند.

فرماندهی عملیات مشترک امروز یکشنبه از شروع مرحله هشتم عملیات اراده پیروزی اطلاع داد و بیان نمود این عملیات از پنج مرحله تشکیل شده است.

هلاکت پنج تروریست انتحاری در استان صلاح الدین

شبکه الفرات از موفقیت نیروهای امنیتی و حشد شعبی در به هلاکت رساندن پنج تروریست انتحاری اطلاع داد.

این رسانه همچنین از زخمی شدن چهار نیروی امنیتی اطلاع داد.

کشف سلاح های سنگین در هشتمین مرحله از عملیات اراده پیروزی

نیروهای امنیتی عراق در چارچوب عملیات اراده پیروزی در استان نینوا، مقادیری سلاح های سنگین متعلق به تروریست های داعشی را کشف کردند. در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی آمده است نیروهای امنیتی در چارچوب وظایف خود در عملیات اراده پیروزی، مرحله هشتم، در بخش عملیاتی دیالی، یک تروریست را در ناحیه ابی صیدا در حالی که انواع سلاح ها را در اختیار داشت، بازداشت کردند. نیروهای یگان اطلاعات نظامی و یگان شناسایی لشکر پنجم نیز همچنین ،مقادیری سلاح های سنگین را در روستای بروانه کشف کردند.

انهدام چندین تونل تروریست های داعشی در استان نینوا

واحد اطلاع رسانی امنیتی در بیانیه ای بیان نمود نیروهای امنیتی همچنان به عملیات اراده پیروزی در مرحله هشتم آن ادامه می دهند، نیروهای امنیتی توانستند سه مخفیگاه و یک بمب را در منطقه بادوش منهدم نمایند.

همچنین نیروهای تیپ 92 پیاده توانستند دو تونل تروریست ها را در منطقه العطشانه منهدم نمایند. نیروهای تیپ 21 پیاده هم یک تونل را که دو بمب در آن جاسازی شده بود، در منطقه الحضر کشف و منهدم کردند.

نیروهای تیپ 60 پیاده هم یک مخفیگاه تروریست ها را در منطقه البعاج که سه بمب در آن کارگذاشته شده بود، منهدم کردند.

کشف چهار مخفیگاه و کارگاه بمب گذاری داعشی ها در استان صلاح الدین

در استان صلاح الدین هم نیروهای امنیتی در چارچوب مرحله هشتم عملیات اراده پیروزی، چهار مخفیگاه و یک کارگاه آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده را در غرب وادی الثرثار در صلاح الدین کشف نمایند.

در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی آمده است نیروهای مسلح ما به وظایف خود در مرحله هشتم عملیات اراده پیروزی ادامه می دهند و فرماندهی عملیات صلاح الدین توانست در این مرحله، چهار مخفیگاه تروریست ها را کشف کند که حاوی دستگاه های ارتباطاتی و مواد غذایی و البسه بود، همچنین دو تونل و یک کارگاه آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده در غرب وادی الثرثار در نزدیکی روستای مناور الشمری کشف شد.

کشف یک خودروی بمب گذاری شده در استان کرکوک

کشف یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده با پلاک سوریه در چارچوب عملیات اراده پیروزی در استان کرکوک از دیگر تحولات امنیتی عراق است. بر اساس گزارش واحد اطلاع رسانی امنیتی، نیروهای تیپ نهم زرهی توانستد یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده را در روستای السهیل در استان کرکوک کشف و منهدم نمایند. این خودرو بمب گذاری شده با پلاک سوریه حرکت می کرد.

مشارکت حشد شعبی در هشتم مرحله عملیات اراده پیروزی

خبر دیگر اینکه حشد شعبی حضور خود در هشتمین مرحله عملیات اراده پیروزی را تشریح کرد. جواد کاظم الربیعاوی از مسئولان عملیات حشد شعبی گفت نیروهای حشد شعبی در تمام محورهای عملیات اراده پیروزی در هشتمین مرحله آن برای پیگرد بقایای داعش مشارکت دارند.

وی در بیانیه ای گفت نیروهای حشد شعبی در عملیات اراده پیروزی در استان الانبار، نینوا، دیالی، صلاح الدین و بخش شمال کرکوک و شرق دجله مشارکت نموده و به پشتیبانی از نیروهای ارتش و پلیس فدرال پرداختند. وی اضافه نمود حشد شعبی، اطلاعات دقیقی از بقایای گروه تروریستی جنایتکار داعشی در اختیار نیروهای امنیتی قرار داده است.

به گزارش الفرات، الربیعاوی خاطر نشان کرد تشکیلات نظامی مختلف بر اساس طرح های ترسیم شده و با پشتیبانی واحد خنثی سازی مواد منفجره در حشد شعبی به پیشروی خود در این عملیات ادامه می دهند.

جزئیات عملیات اخیر داعشی ها در جنوب موصل؛ 21 تروریست به هلاکت رسیدند

حمید الیاسری فرمانده تیپ 44 حشد شعبی روز یکشنبه از هلاکت 21 تروریست داعشی در جریان مقابله با حمله تروریستی در شهرستان الحضر در جنوب موصل اطلاع داد که شامگاه شنبه اتفاق افتاده بود. وی هشدار داد که استان نینوا شاهد حملات سنگین و طرح های جدید داعش است.

واحد اطلاع رسانی حشد شعبی در بیانیه ای به نقل از الیاسری بیان نمود گروه تروریستی داعش شامگاه شنبه حمله گسترده ای را در منطقه المخازن در شمال شهرستان الحضر در استان نینوا انجام داد که نیروهای حشد شعبی با همکاری فرماندهی عملیات نینوا و نیروی هوایی ارتش توانستند ضمن مقابله با این حمله تروریستی گسترده، 21 داعشی متجاوز را به هلاکت برسانند.

الیاسری اضافه نمود حمله اخیر متمایز از دیگر حملات از نظر تعداد افراد شرکت نماینده در حمله و تاکتیک و ماهیت منطقه جغرافیایی که دشمن از آن حرکت کرد، به شمار می رود. وی هشدار داد با توجه به حضور تعداد زیادی از تروریست های داعشی در جزایر نینوا و الحضر استان نینوا شاهد حملات شدید و طرح های جدید داعش خواهد بود که باید در این زمینه هوشیار بود.

الیاسری فاش کرد اطلاعاتی دریافت شده که نشان می دهد صدها تروریست داعشی از مرزهای سوریه وارد الحضر شده اند. وی بر ضرورت زیر نظر دریافت مستمر تحرکات داعشی ها به وسیله هوایی تاکید نمود و هشدار داد در غیر این صورت اوضاع ممکن است بدتر گردد و مناطق متعددی در معرض حملات تروریستی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عراق، آخرین دستاوردهای مرحله هشتم اراده پیروزی، هشدار حشد شعبی درباره تشدید تحرکات داعشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، آخرین دستاوردهای مرحله هشتم اراده پیروزی، هشدار حشد شعبی درباره تشدید تحرکات داعشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید