عبور 68 جنگنده و 13 ناو چینی از خط میانه تنگه تایوان

به گزارش انجمن آقای شرفی، وزارت دفاع تایوان بیان کرد که 68 جنگنده و 13 ناو چینی روز آدینه از خط میانه در تنگه تایوان عبورد نموده اند.

عبور 68 جنگنده و 13 ناو چینی از خط میانه تنگه تایوان

پیش از این رویترز به نقل از یک منبع آگاه تایوانی گزارش داده بود که حدود 10 کشتی نیروی دریایی چین و 20 هواپیمای نظامی این کشور صبح آدینه برای مدت کوتاهی از خط میانه تنگه تایوان عبور کردند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه عبور این 68 جنگنده و 13 ناو را بخشی از رزمایش ارتش چین در اطراف تنگه تایوان در واکنش به سفر نانسی پلوسی به این جزیره خوانده است.

هنوز تعیین نیست که جنگنده ها و کشتی های نظامی چین در منطقه حضور دارند یا به مواضع خود بازگشته اند، اما وزارت دفاع تایوان گفته که ارتش این جزیره هواپیما ها و کشتی های خود را روانه نموده و سامانه های موشکی زمینی را برای نظارت بر شرایط مستقر نموده است.

ارتش چین از روز گذشته در واکنش به سفر تحریک آمیز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش هایی را اطراف این جزیره شروع نموده است. علاوه بر هجوم جنگنده ها به خط حائل تنگه تایوان، ارتش چین پنجشنبه اظهار داشت که حمله موشکی دقیقی در تنگه تایوان به عنوان بخشی از رزمایش نظامی انجام داده است.

رزمایش نظامی چین واکنش های زیادی به همراه داشته و روزنامه چینی گلوبال تایمز به نقل از کارشناسان نظامی نوشته این رزمایش در نوع خود بی سابقه است و برای اولین بار موشک هایی از فراز تایوان عبور خواهد نمود. ارتش چین بعلاوه برای اولین بار از توپخانه بردبلند با تسلیحات جنگی در تنگه تایوان استفاده خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "عبور 68 جنگنده و 13 ناو چینی از خط میانه تنگه تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور 68 جنگنده و 13 ناو چینی از خط میانه تنگه تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید