طرز تهیه پشملبا (پیچ ملبا) ؛ دسر فرانسوی نوستالژیک

به گزارش انجمن آقای شرفی، با رسیدن تابستان و حضور میوه های رنگارنگ و خوشمزه در بازار، این بار به سراغ طرز تهیه یک دسر نوستالژیک فرانسوی رفته ایم که با طعم و رنگ ویژه خود، حال و هوایتان را عوض می کند. این دسر که پشملبا (pêche Melba) نام دارد، یکی از خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی با سس مخصوص و عطر دلنشین هلو است.

طرز تهیه پشملبا (پیچ ملبا) ؛ دسر فرانسوی نوستالژیک

pêche Melba یا پیچ ملبا، اولین بار در سال 1892 یا 1893 از طریق سرآشپز فرانسوی آگوستو اسکوفر در هتل ساوی لندن، به منظور احترام به سوپرانو خوان استرالیایی نلی ملبا اختراع شد و پس از آن در منوهای غذا ماندگار ماند. pêche Melba یا پیچ ملبا، اولین بار در سال 1892 یا 1893 از طریق سرآشپز فرانسوی آگوستو اسکوفر در هتل ساوی لندن، به منظور احترام به سوپرانو خوان استرالیایی نلی ملبا اختراع شد و پس از آن در منوهای غذا ماندگار ماند.

در نسخه ابتدایی سرآشپر از قوهایی یخی روی دسر استفاده کرده بود، پس از آن بود اسکوفر در 1900 تصمیم گرفت تا تغییری در این دسر ایجاد کند و سس قرمز تشمک را به آن افزود و نتیجه کاملا رضایت بخش بود.

هر چند که به جای هلو، بعدها از گلابی استفاده شد و در چند دستور هم ژله قرمز جای سس را گرفت، اما شما هم تا می توانید به این دستور پایبند باشید، چرا که آگوستو اسکوفر گفته: هرگونه تغییر در این دستور العمل، تعادل ظریف طعم را خراب می کند.

مواد لازم برای تهیه پشملبا

  • هلو چهار عدد
  • شکر چهار قاشق غذاخوری
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • تشمک 300 گرم
  • پودر قند یک قاشق غذاخوری
  • آب لیمو یک قاشق غذاخوری
  • بستنی وانیلی هشت اسکوپ

طرز تهیه پشملبا

مرحله اول

هلوهای رسیده را به مدت یک دقیقه داخل آب جوش قرار دهید، سپس آن ها را با یک ملاقه شکاف دار، از آب جوش خارج کنید و فری داخل آب یخ بیندازید. پس از آن که هلو سرد شد، می توانید پوست آن ها را جدا کرده، هسته را دور انداخته و هر کدام را از وسط به دو نیم تقسیم کنید.

مرحله دوم

یک ظرف عمیق انتخاب کنید و هلوها را کف آن بچینید، سپس شکر را روی آن بپاشید. حدود یک ساعت به آن ها زمان دهید تا استراحت کنند، در این بین یک بار هم آن ها را زیر رو رو کنید.

در همین زمان، دانه های بادام را به مقدارم کمی، در حد طلایی شدن، تست کنید تا از حالت خامی خارج شوند، سپس آن ها را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم

دوم سوم از تمشک را به همراه پودر قند و آب لیمو در مخلوط کن بریزید تا کاملا یکدست شوند. سپس آن ها را خارج کرده و از یک الک ریز رد کنید، سطح مایع را با دقت فشار دهید تا سسی صاف و یکدست داشته باشید.

100 گرم تمشک به جای مانده را هم تا زمان سرو دسر پشملبا در یخچال نگه دارید.

مرحله چهارم

برای سرو، دو عدد از نیمه های هلو را در هر بشقاب بگذارید و روی آن آن را با یک قاشق غذاخوری بستنی وانیلی پر کنید. سس را روی سطح مواد بریزید و در کنار آن با به جای مانده تشمک، دسرتان را تزیین کنید، با پاشیدن بادام پوسته پوسته شده کارتان را به سرانجام برسانید.

تکمیلی

  • شما می توانید به جای بستنی وانیلی از طعم های دیگری هم استفاده کنید.
  • اگر هلو تازه پیدا نکردید، می توانید از کمپوت هلو استفاده کنید.
  • اگر تمشک های خریداری شده خیلی رسیده هستند، لازم نیست آن ها را در مخلوط کن بریزید، می توانید با دست آن ها له و با مواد دیگر ترکیب کنید تا سس قرمزتان آماده شود.
  • اگر از طرفداران تمشک هستید به شما پیشنهاد می کنیم طرز تهیه مربا و شربت تمشک را هم بخوانید و امتحان کنید.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه پشملبا (پیچ ملبا) ؛ دسر فرانسوی نوستالژیک" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه پشملبا (پیچ ملبا) ؛ دسر فرانسوی نوستالژیک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پشملبا (پیچ ملبا) ؛ دسر فرانسوی نوستالژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید