رشد بورس به شرط ریسک سهامداران، شاخص کل کانال 1.3 میلیون واحد را پس می گیرد؟

به گزارش انجمن آقای شرفی، بازار سهام هفته رو به افتی را پشت سر گذاشت. اگر چه بورس چهارشنبه سبز شد اما به طور کلی شاخص کل نسبت به هفته قبل تر با افت 4 درصدی روبرو بود. حال باید دید هفته آینده شرایط بازار سهام بهبود خواهد یافت یا فشار فروش همچنان بورس را منفی نگه می دارد.

رشد بورس به شرط ریسک سهامداران، شاخص کل کانال 1.3 میلیون واحد را پس می گیرد؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام در این باره گفت: در هفته ای که گذشت در سهم ها، شاخص کل و ارزش معاملات کاهش داشتیم. بازار تحت تاثیر لایحه بودجه 1401 و هیجانات منفی در معاملات گروه خودرو نهاده شد. به نظر می رسد در هفته آینده شاخص کل در محدوده یک میلیون و 280 هزار واحد حمایت خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر در فرایند مذاکرات اتفاق خاصی نیفتد انتظار داریم در هفته آینده افزایش ارزش معاملات را ببینیم. بیشتر سهم های بزرگ بازار که سهم عده ای نیز در تغییرات شاخص کل دارند در حمایت های خوبی نهاده شدند.

فاصله بورس از اثرات منفی بودجه

حدادی اعلام کرد: بازار مقداری از اثرات منفی لایحه بودجه، فاصله گرفته است. به نظر می رسد که در هفته آینده بر عوامل مثبت بودجه بر بازار سرمایه تمرکز خواهد شد و حواشی مرتبط با بودجه هفته آینده اثر به مراتب کمتری نسبت به این هفته داشته باشد.

این کارشناس اظهار کرد: قرار است شرکت ها در حوزه انرژی خود شفاف سازی نمایند و این موضوع نیز تاثیر مثبتی بر بازار دارد. رشد نرخ دلار سامانه سنا نیز می تواند از عوامل محرک تقاضا در هفته آینده باشد. اگر مقداری ریسک در دستور کار فعالان بازار قرار بگیرد هفته آینده شاخص کل بورس می تواند بالای 1.3 میلیون واحد به کار خود خاتمه دهد.

وی اعلام کرد: در بازار جهانی نیز زمزمه افزایش نرخ بهره آمریکا شنیده می گردد که می تواند برای قیمت ها در بازار جهانی خبر بدی باشد. به طور کلی در هفته آینده شاهد افزایش ارزش معاملات و در نتیجه افزایش قیمت سهام خواهیم بود که البته احتمالا زیاد محسوس نیست.

آخرین پیش بینی های بازار سهام را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش بینی بورس انجمن آقای شرفی بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "رشد بورس به شرط ریسک سهامداران، شاخص کل کانال 1.3 میلیون واحد را پس می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد بورس به شرط ریسک سهامداران، شاخص کل کانال 1.3 میلیون واحد را پس می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید