علت ماندن کارت های سوخت در شرکت پست چیست؟
به گزارش انجمن آقای شرفی، طی چند روز گذشته خبری مبنی بر باقی ماندن حجم زیادی از کارت های سوخت در شرکت ملی پست منتشر شد که معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست می گوید چند موضوع در این زمینه موثر بوده است و می توان به نشانی اشتباه و مسئله پرداخت اشاره نمود.
به گزارش ایسنا، محمد احمدی- معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست-، درباره علت باقی ماندن حجم زیادی از کارت های سوخت در شرکت پست، شرح داد: ما در حوزه کارت سوخت چند موضوع داریم که اولین آن این است که از نظر فرآیندی یک الی دو ایراد وجود دارد؛ اول اینکه مشخصا بسیاری از آدرس هایی که باید بر روی کارت سوخت نوشته گردد، دارای ایراد هستند و عملا امکان توزیع درست مرسولات برای ما فراهم نمی گردد.
وی اضافه نمود: دوستان سامانه هوشمند کارت سوخت هم به این موضوع مطلع هستند که چند علت دارد؛ یکی از دلایل این است که مرسولات بر اساس ارتباطات وب سرویسی با پست دیتای آن ها از بانک اطلاعاتی و کد استاندارد پست گرفته نمی گردد، این موضوع اگر که در فرآیند سایر مرسولات انجام گردد، بخش عمده ای از خطا های اصلاح نشانی خود به خود حل میگردد؛ بنابراین تعدادی از مرسولات به علت عدم ارتباط وب سرویسی دارای نشانی اشتباه هستند.
احمدی گفت: این اتفاق به علت اینکه کارت سوخت به علت وجود برخی مسائل، فراوری متوازنی در طول سال ندارد، بنابراین درخواست و سفارش ها الان گرفته میگردد و بعد دو الی سه ماه متوقف می گردد و سپس حجم زیادی از درخواست ها را فراوری می نمایند. سال گذشته تقریبا از ماه شهریور به بعد تا نزدیک دی ماه، پست عدد پایینی کارت سوخت را تحویل گرفت. در برخی ماه ها میزانش کم بوده، اما به طور مثال در ماه های بهمن و اسفند این اعداد به 700 هزار تا مرسوله هم می رسید؛ بنابراین این بحث، دو تا ایراد ایجاد می نماید.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه سخنانش تشریح کرد: اولا، چون تعدادی از نشانی ها ایراد دارند، یک دفعه حجم تعداد مرسولات دارای نشانی اشکال دار در سیستم ما افزایش پیدا می نماید و نکته دوم هم این است که، چون بین زمان درخواست و فراوری و تحویل کارت ها به پست فاصله ایجاد می گردد؛ در این بین تعدادی از صاحبان کارت ها نقل مکان می نمایند، در نتیجه نشانی ها تغییر پیدا می نماید.
او اضافه نمود: عمده علت افزایش حجم مرسولات در باجه های معطله همین دو نکته است. اما چیزی که بیشتر حائز اهمیت است این است که چند چالش دیگر هم اضافه شد که می توان به افزایش قیمت کارت سوخت اشاره نمود. مبلغی که بابت کارت سوخت دریافت می شد، 10 هزار تومان بود که بر اساس مصوبه ای که اواخر سال گذشته رخ داد، 100 هزار تومان شد، بنابراین یکی از مسائلی که ما با آن رو به رو شدیم، همین موضوع بود چراکه چالش مردم به عنوان مصرف نماینده در مواجهه با همکاران ما بود.
وی توضیح داد: ما به همین علت جلسات مستمری را با مجموعه پروژه کارت هوشمند سوخت و متولیان دیگر داشتیم که این موضوع سبب افزایش حجم مرسولات در باجه های معطله می گردد و باید راهکار های اجرایی و عملیاتی پیش بینی گردد که البته راهکار هایی پیش بینی شد که می توان به موضوع اصلاح فرآیند ثبت نشانی از مبدا اشاره نمود.
او ادامه داد: درواقع سامانه های ما ابتدا وقتی که خودرو های نو شماره درحال صادر شدن کارت سوختشان از مبدا هستند یا کسانی که در پی ثبت نام کارت سوخت المثنی هستند، قبل از اینکه نشانی براساس اظهارات فرد گرفته گردد، باید از روی پایگاه اطلاع رسانی پست نشانی ها اصلاح شوند یا حتی در مواردی که خود اظهاری وجود دارد، از سرویس هویت سنجی مکانی شرکت ملی پست استفاده گردد تا ما مطمئنا بدانیم که مصرف نمایندگان در نشانی که اظهار می نمایند حضور دارند.
احمدی با بیان اینکه درخواست دوم این بود که هویت سنجی مکانی و نشانی صحیح افراد انجام گردد، ادامه داد: موضوع دیگر هم پرداخت است که فرآیند توزیع کارت سوخت را به یک چالش تبدیل نموده است یا حتی زمانی که به باجه های معطله مراجعه می نمایند، به علت همین موضوع پرداخت زمان بیشتری طول می کشد بنابراین صف ایجاد می گردد و درنهایت نارضایتی آن دامن پست را میگیرد.
او اضافه نمود: خواهشمان این است که این مبلغ به صورت پیش دریافت باشد که چالش مشابه کمتری برای ما داشته باشد بعلاوه درخواست کردیم با توجه به اینکه ما دسترسی به شماره صاحبان مرسولات نداریم لطفا به گیرندگان پیامی مبنی بر اینکه کارت سوخت در دفاتر مانده و جهت دریافت آن اقدام نمایند، ارسال گردد.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در خاتمه گفت: این اتفاق هم باید از سوی سامانه هوشمند کارت سوخت یا سایر دستگاه های متولی مدیریت گردد.
منبع: فرارو