خبرنگاران 1300میلیون دلار درمنطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس سرمایه گذاری می شود

به گزارش انجمن آقای شرفی، بندرعباس- خبرنگاران- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس ازآمادگی این منطقه برای سرمایه گذاری گسترده یکهزار و 300 میلیون دلاری این منطقه ویژه در سال جهش تولید خبر داد.

خبرنگاران 1300میلیون دلار درمنطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس سرمایه گذاری می شود

حسن خلج طهرانی روز شنبه در تشریح میزان سرمایه گذاری های صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی اضافه کرد: این سرمایه گذاری جدید در راستای اقدام های موثر از قبیل حمایت از سرمایه گذاران درسال گذشته برای ایجاد جهش اقتصادی و فراهم آوردن زیرساخت ها در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس صورت می گیرد.

وی درگفت وگوبا انجمن آقای شرفی بیان داشت: هم اکنون سه هزار و 872 میلیون دلار میزان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس درحال بهره برداری است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس اظهارداشت: 953 میلیون دلار نیز میزان سرمایه گذاری طرح های درحال ساخت ونصب تجهیزات برآوردمی شود.

خلج طهرانی اظهارامیدواری کرد: با این میزان سرمایه گذاری در دست اقدام بتوانیم چرخ های اقتصاد کشور را بیش از پیش به حرکت درآورده و ارزآوری بیشتری برای ایران اسلامی داشته باشیم.

وی در سرانجام فرآوری محصولات را سبب جلوگیری از خام فروشی و افزایش اشتغالزایی دانست و گفت: اجرای مفاد اقتصاد مقاومتی نباید هیچ گاه از دستورکار خارج شود.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در کیلومتر 13 بزرگراه شهید رجایی در غرب بندر عباس قرار گرفته است که در 24 دی ماه 1376 با نام منطقه ویژه اقتصادی معادن و فلزات، بر اساس مصوبه هیت وزیران تاسیس شد.

این منطقه با وسعت تقریبی 5هزار هکتار در 4 سایت جنوبی، میانی، شاقتصادی و توسعه به لحاظ جغرافیایی تقسیم که 2هزارهکتار آن عملیاتی و شرکت های سرمایه گذار در حال اجرا یا بهره برداری طرح های مورد نظر هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 1300میلیون دلار درمنطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس سرمایه گذاری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1300میلیون دلار درمنطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس سرمایه گذاری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید