خبرنگاران افزایش 300 درصدی فراوری ماده اولیه دستمال کاغذی در کارخانه حریر شوش

به گزارش انجمن آقای شرفی، دزفول-خبرنگاران- مدیرعامل شرکت حریر خوزستان گفت: با توجه به پیگیری نماینده شوش و موافقت مدیرعامل شستا برای راه اندازی خط فراوری جدید شرکت حریر خوزستان، فراوری تیشو(ماده اولیه فراوری دستمال کاغذی) در این کارخانه با راه اندازی این خط 300 درصد افزایش خواهد یافت.

خبرنگاران افزایش 300 درصدی فراوری ماده اولیه دستمال کاغذی در کارخانه حریر شوش

سیدمحمدعلی موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار انجمن آقای شرفی با اشاره به بازدید اخیر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) از شرکت حریر خوزستان اضافه کرد: خط فراوری جدید طبق برنامه ریزی اجرا شده حداکثر ظرف مدت یکسال در این شرکت نصب و راه اندازی می گردد ضمن اینکه این خط فراوری از به روزترین تجهیزات و ماشین آلات فراوری تیشو در دنیا بوده که متناسب با استانداردهای دنیای است.

وی اعتبار پیش بینی شده برای راه اندازی خط دوم فراوری تیشو در شرکت حریر خوزستان را 2 هزار میلیارد ریال اعلام و اعلام کرد: این اعتبار برای خرید ماشین آلات و تجهیزات و نصب و راه اندازی هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت حریر خوزستان با بیان اینکه همه زیرساخت های لازم از جمله آب، برق، گاز و خط بخار برای نصب و راه اندازی این خط فراوری آماده است، گفت: میزان اشتغالزایی مستقیم با راه اندازی خط فراوری جدید تیشو در این شرکت 60 نفر است.

وی اضافه کرد: این شرکت با راه اندازی خط دوم فراوری تیشو به بزرگترین فراوریکننده غیر بخش خصوصی ماده تیشو در کشور تبدیل می گردد که قادر خواهد بود 25 درصد تیشو مورد احتیاج کشور را فراوری کند.

موسوی با اشاره به هدفگذاری راه اندازی خط فراوری خمیر باگاس برای مصارف کارخانه و تامین خوراک شرکت حریر اظهارداشت: اعتبار این خط فراوری که گام مهمی در راستای خودکفایی شرکت حریر خوزستان است با سرمایه گذاری 60 میلیون یورویی شستا و منابع بانکی تامین می گردد ضمن اینکه راه اندازی این خط فراوری گام مهمی در راستای اشتغالزایی و برطرف محرومیت از منطقه است.

وی راه اندازی این خط فراوری را اقدامی اساسی در راستای استفاده بهینه از باگاس نیشکر که در حال حاضر آتش زده می گردد، دانست و اضافه کرد: یکی از نقاط قوت شرکت حریر خوزستان تامین 50 درصد مواد اولیه آن در داخل آن هم از خمیر باگاس نیشکر است.

حریر خوزستان بالاترین شاخص رشد را در میان شرکت های شستا کسب کرد

مدیرعامل شرکت حریر خوزستان گفت: این شرکت طبق ارزیابی اجرا شده از سوی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) طی یکسال اخیر بالاترین شاخص رشد را در فروش، سود خالص، سود ناخالص و سود عملیاتی کسب نموده است.

وی به موافقت اخیر مدیرعامل شستا با تکمیل زنجیره فراوری در شرکت حریر خوزستان اشاره نمود و گفت: طرح تکمیل زنجیره فراوری در حریر خوزستان با پیگیری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و موافقت مدیرعامل شستا در حال ارزیابی کارشناسی است.

موسوی اعلام کرد: زنجیره فراوری در شرکت حریر خوزستان از خمیر باگاس تا تیشو و پس از آن فراوری انواع دستمال کاغذی با اجرای این طرح کامل می گردد.

وی با بیان اینکه فراوری تیشو در این شرکت از ابتدای سال جاری تا به امروز از 12 هزار تن نیز فراتر رفته است، اضافه کرد: تا انتها سال جاری فراوری بیش از 16 هزار تن در این شرکت هدفگذاری شده و این مقدارفراوری سود خوبی نصیب این شرکت خواهدکرد.

شرکت حریر خوزستان در شهرستان شوش به عنوان نخستین فراوریکننده مواد سلولزی(تیشو) دستمال کاغذی از باگاس نیشکر طی چهار سال اخیر فعالیت خود را شروع نموده است.

حریر خوزستان نخستین شرکت در کشور است که پیروز شد با کوشش متخصصان داخلی از باگاس نیشکر به عنوان ماده اولیه فراوری مواد سلولزی (دستمال کاغذی) استفاده کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش 300 درصدی فراوری ماده اولیه دستمال کاغذی در کارخانه حریر شوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 300 درصدی فراوری ماده اولیه دستمال کاغذی در کارخانه حریر شوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید