حدود 32 هزار متر مربع از جنگل های مازندران در آتش سوخت

به گزارش انجمن آقای شرفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران گفت: حدود 32 هزار متر مربع از سطح جنگل شهرستان های کلاردشت، چالوس و کجور نوشهر در آتش سوخت.

حدود 32 هزار متر مربع از جنگل های مازندران در آتش سوخت

مسعود ملکی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران گفت: آتش سوزی عصر امروز در عرصه های جنگلی پلت چشمه کلاردشت به گستره حدود هزار مترمربع، حدود سه هکتار در عرصه جنگلی اجو شهرستان چالوس و حدود هزار متر مربع هم در کدیر سر بخش کجور نوشهر رخ داده بود و در مجموع حدود 32 هزار متر مربع از سطح این جنگل ها در آتش سوخت.

وی بیان داشت: با گزارش به موقع مردم حوالی این نقاط دچار آتش سوزی و همچنین حضور نیرو های یگان حفاظت منابع طبیعی این اداره کل و مردم این آتش سوزی پس از سه تا پنج ساعت مهار و خاموش شد و اگرچه به گونه های بلوط، ممرز در این عرصه های جنگلی خسارت زد، اما نوع آتش سوزی سطحی بوده است.

وی با اشاره وزش باد های گرم در این نقاط و قرار گرفتن در فصل خزان پاییزی خاطرنشان کرد: هرچند به نظر می رسد عامل وقوع این سه فقره آتش سوزی انسانی بوده است، اما این شرایط هم کمک کرد تا سطح عرصه آتش سوزی افزایش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر گفت: هم اینک تمامی نیرو های یگان حفاظتی این اداره کل به به خاطر احتمال آتش سوزی در جنگل های منطقه در آماده باش کامل بسر می برند.

به گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر وسعت آتش سوزی عرصه های جنگلی و مرتعی زیرپوشش این اداره کل در 6 ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته 69 درصد کاهش یافت.

استان مازندران 2 اداره کل منابع طبیعی دارد که اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر، بیش از 660 هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل 28 درصد از مساحت مازندران را زیر پوشش دارد.

شهرستان های نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت واقع در غرب مازندران زیرمجموعه منابع طبیعی منطقه نوشهر هستند.

حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری هم حدود 70 درصد از اراضی ملی و جنگل های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

استان مازندران 2 میلیون و 400 هزار هکتار مساحت دارد که حدود 2 میلیون هکتار از این مقدار را منابع طبیعی شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد.

منبع: ایرنا

انجمن آقای شرفی مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حدود 32 هزار متر مربع از جنگل های مازندران در آتش سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 32 هزار متر مربع از جنگل های مازندران در آتش سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید