تهران گرم تر از حد نرمال تا سه ماه آینده

به گزارش انجمن آقای شرفی، مازیار غلامی درباره شرایط دمای تهران طی سه ماه آینده اظهار کرد: تحلیل جدیدترین نقشه های پیش بینی فصلی بیانگر آن است که طی سه ماه آینده میانه دمای هوا در سطح استان 0.5 تا 1 و در برخی نقاط 1 تا 1.5 درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد شده و میانه بارش استان در برترین شرایط، در حد نرمال و با تمایل به کمتر از نرمال پیش بینی می گردد.

تهران گرم تر از حد نرمال تا سه ماه آینده

به گزارش ایسنا، وی تاکید نمود: حتی در خوشبینانه ترین حالت و نرمال بودن بارش، کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش های مختلف به ویژه بخش های کشاورزی، صنعتی و حتی خانگی و نیز به طور کلی صرفه جویی در مصرف آب توصیه می گردد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران درباره شرایط بارش های ماه گذشته گفت: تجزیه و تحلیل آمار های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی استان بیانگر آن است که در تیرماه 1402، تنها یک میلیمتر باران به صورت پهنه ای در استان تهران رخ داده است که نشان دهنده کاهش 91 درصدی بارش نسبت به دوره آماری بلندمدت است.

وی اضافه نمود: این موضوع در حالی است که از ابتدای سال زراعی مهر (1401) تا سرانجام تیر (1402) تنها 159 میلیمتر باران به صورت پهنه ای در استان تهران باریده که 41 درصد کاهش بارش در استان تهران را نشان می دهد.

غلامی تاکید نمود: 25 استان کشور تحت تاثیر کم بارشی قرار دارند، به گونه ای که از ابتدای سال زراعی تا سرانجام تیر 1402، کل کشور کماکان با کاهش 20 درصدی بارش روبرو است. بارش ها از ابتدای سال زراعی تا سرانجام تیر 1402 نشان دهنده آن است که استان تهران پنجمین استان کشور بوده که بیشترین کاهش بارش را نسبت به بلند مدت دارد بعلاوه از نظر توزیع مکانی نیز در تمام شهرستان های استان طی تیرماه کاهش بارش رخ داده که بیشترین کاهش بارش مربوط به شمیرانات، دماوند و فیروزکوه است.

وی درباره شرایط دمایی طی ماه های گذشته اظهار کرد: آنالیز و تحلیل مقادیر ثبت شده دمای هوا شامل میانه دما، دمای حداقل و دمای حدبیشتر در ایستگاه های هواشناسی استان بیانگر افزایش دما در تیر 1402 است. میانه دمای هوای استان تهران در این ماه 0.6 درجه سلسیوس بیشتر از میزان میانه بلند مدت بود این در حالیست که میانه کمینه دما 0.5 درجه سلسیوس و میانه بیشینه دما نیز 0.8 درجه سلسیوس افزایش داشته است.

غلامی در سرانجام توضیح داد: تیر 1402 در مقایسه با بلند مدت 0.6 درجه سلسیوس گرمتر و از ابتدای سال زراعی نیز استان تهران یک درجه سلسیوس گرمتر از نرمال بوده است. از نظر توزیع دما در شهرستان های استان نیز تمامی شهرستان های استان با افزایش دما روبرو بوده اند و میانه دما در بیشتر شهرستان ها بین 0.5 تا 1 درجه سلسیوس افزایش داشته است.

منبع: فرارو

به "تهران گرم تر از حد نرمال تا سه ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران گرم تر از حد نرمال تا سه ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید