تاکید پاکستان بر اجرای طرح سی پک برای مقابله با تحریم های آمریکا

به گزارش انجمن آقای شرفی، اسلام آباد - خبرنگاران - وزیر امور حقوق بشر پاکستان گفت: استفاده از ظرفیت های راهروی اقتصادی پاکستان و چین موسوم به طرح سی پک می تواند برای مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورهای منطقه موثر باشد.

تاکید پاکستان بر اجرای طرح سی پک برای مقابله با تحریم های آمریکا

به گزارش روز جمعه انجمن آقای شرفی به نقل از خبرگزاری رسمی دولت پاکستان، شیرین مزاری در سمیناری با عنوان حلقه طلایی بلوک اقتصادی (GREF) که شامل کشورهای ایران، پاکستان، چین و روسیه می شود، اضافه کرد: سی پک می تواند روش موثر برای تقابل با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه این کشورها باشد.

وی گفت: طرح اقتصادی سی پک باید به عنوان یک جامعه قدرتمند در نظر گرفته شود زیرا این طرح نه تنها راستا صلح و ثبات در منطقه و هماهنگی میان کشورها را همواره می سازد، بلکه از این طریق فرصت های بزرگی پدیدار می شود که باید از آن بهره مند شد.

سفیر ایران در پاکستان اخیرا درخصوص نقطه نظر جمهوری اسلامی ایران درباره طرح راهروی اقتصادی پاکستان-چین (CPEC) گفت: نقش مهم ایران، پاکستان و چین در منطقه قابل انکار نیست و تهران طرح سی پک را برای توسعه و رفاه کشورهای منطقه مهم می داند.

مهدی هنردوست تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های روشن ایران در بخش های مختلف اقتصادی از جمله منابع غنی زیرزمینی و مشارکت بالا در طرح های ارتباطی منطقه، هیچ کس نمی تواند اهمیت و توانمندی های ایران در ارتباط با طرح سی پک را نادیده بگیرد.

وی اضافه کرد: ایران آماده مشارکت در طرح اقتصادی سی پک است و می تواند با ظرفیت های عمده خود در صنعت انرژی به موفقیت این طرح در پاکستان کمک کند.

به گزارش انجمن آقای شرفی، کریدور اقتصادی پاک چین موسوم به سی پک، مجموعه ای از طرح های زیر بنایی است که در حال حاضر با سرمایه گذاری چین در پاکستان در حال ساخت است.

ارزش اولیه طرح های سی پک در ابتدا 46 میلیارد دلار بود که اکنون به 62 میلیارد دلار افزایش یافته است. این طرح که در واقع یک شبکه ارتباطی منطقه ای است می تواند ارتباطات بین کشورهای منطقه را گسترش دهد.

راهروی اقتصادی سی پک شامل پروژه هایی از ساخت جاده، راه آهن، بندر و کانال های ارتباط هوایی و داده ها و فیبر نوری، همکاری انرژی، مناطق عملیاتی، پارک های صنعتی، توسعه صنعتی و ریشه کنی فقر، همکاری توریستی و ارتباطات مردم با مردم و همکاری در عرصه های مرتبط بازندگی مردم می شود.

احداث شبکه های حمل نقل ریلی و جاده ای از شمال شرق پاکستان هم مرز با چین تا جنوبی غربی این کشور در بندر گوادر از مهم ترین طرح های طرح راهرو سی پک است.

شبد**آساق*274**1379

منبع: ایرنا

به "تاکید پاکستان بر اجرای طرح سی پک برای مقابله با تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید پاکستان بر اجرای طرح سی پک برای مقابله با تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید