بازگشت بی سر و صدای آقای رئیس، سکوت وزارت ورزش همچنان ادامه دارد

به گزارش انجمن آقای شرفی، اواخر سال گذشته هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بیلیارد و بولینگ بدون سر و صدا از سمت خود کنار رفت و حالا دوباره پس از چند ماه این بار هم در سکوت خبری به فدراسیون بازگشت.

بازگشت بی سر و صدای آقای رئیس، سکوت وزارت ورزش همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری انجمن آقای شرفی، اواخر سال گذشته خبر برکناری هاشم اسکندری از ریاست فدراسیون بولینگ و بیلیارد اعلام شد؛ برکناری که در سکوت خبری انجام شد و از سوی وزیر ورزش و جوانان محمدرضا مقصودلو به عنوان جانشین اسکندری در این فدراسیون مستقر شد.

مقصودلو پنج ماه در این فدراسیون حضور داشت و هفته گذشته خبر بازگشت اسکندری به فدراسیون رسانه ای شد. این بار هم در سکوت خبری و نکته جالب توجه اینکه حتی پایگاه وزارت ورزش و جوانان هم این خبر را منتشر نکرد؛ در حالی که پیش از این انتصاب های وزارت ورزش، در خروجی این پایگاه قرار می گرفت. از زمانی که اسکندری از فدراسیون بولینگ و بیلیارد رفت؛ چراهایی زیادی بی جواب ماند و البته که هیچ کدام از مسئولان وزارتی یا نهادهای ذی ربط در خصوص علت این برکناری توضیحی ارائه ندادند. همانطور که در خصوص بازگشت این رئیس فدراسیون توضیحی ارائه نشد.

اسکندری مهرماه سال 97 برای سومین بار ریاست این فدراسیون را برعهده گرفت؛ او پیش از این هشت سال سکان دار بود و سال 97 برای سومین بار با کسب 25 رأی صندلی ریاست این فدراسیون را عهده دار شد. درست از بهمن ماه سال گذشته فضای ورزش کشور در خصوص تخلفات یک رئیس فدراسیون متشنج شد اما از آنجا که این پرونده در حال پیگیری بود جزئیات آن منتشر نشد و وزارت ورزش و جوانان هم در رابطه با آن سکوت کرد.صحبت برخی ملی پوشان در نهایت به برخی اتهامات و از جمله جعل امضا یا اعزام ملی پوشان با هزینه شخصی منجر شد و در نهایت کار به جایی رسید که سازمان بازرسی کشور به این فدراسیون ورود کرد تا برخی حقایق را روشن کند.

در اردیبهشت ماه امسال ارتباط مجازی کامران شهلا سرمربی تیم های ملی با علی مقصود قهرمان چند دوره پاکت بیلیارد حواشی زیادی به وجود آورد. این دو که در ارتباط تصویری قرار بود در خصوص مسائل فنی صحبت کنند با پرسش عجیب مقصود این ارتباط مجازی به حاشیه کشیده شد. مقصود در این ارتباط مجاری با این پرسش آغاز کرد که در سال 97 اسکندری رئیس فدراسیون قول داد که پول هایی که با جعل امضا از ما گرفته بود بعد از عید پرداخت کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است!

این پرسش از سوی مقصود با واکنش کامران شهلا روبه رو شد و در نهایت او پاسخ داد که قرار است مباحث فنی در این ارتباط پاسخ داده شود و به مسائل حاشیه ای ورود نکنند. هرچند که مقصود از پرسش سؤال های حاشیه ای خود کوتاه نیامد اما کامران شهلا هم به او پاسخ روشنی نداد. او در خصوص اعزام ملی پوشان با هزینه شخصی هم سؤال پرسید و البته که سرمربی تیم های ملی هم ترجیح داد به او پاسخ روشنی ندهد.

حال اینکه در این فدراسیون چه اتفاقاتی اتفاق افتاده است و چرا در اواخر سال 98 رئیس این فدراسیون بدون سر و صدا از سمت خود برکنار شد از جمله مسائل شائبه انگیز است که فعلاً وزارت ورزش و جوانان ترجیح داده در خصوص آن سکوت کند. اکنون بازگشت اسکندری پس از پنج ماه آن هم در سکوت خبری مسئله ای شائبه انگیز است و جوابی از سوی مسئولان وزارت ورزش به آن داده نشده است! اما آن چیزی که مشخص به نظر می آید در این فدراسیون اتفاقاتی رقم خورده که وزارت ورزش و جوانان ترجیح می دهد در خصوص آن سکوت کند.

ضمن اینکه حضور سرپرست در یک فدراسیون به منزله سرانجام کار فدراسیون قبل و برگزاری مجمع این فدراسیون است اما در فدراسیون بولینگ و بیلیارد این اتفاق رخ نداد و محمدرضا مقصودلو که به عنوان سرپرست به این فدراسیون آمده بود در خصوص رفتنش از فدراسیون بیان کرد: تاریخ حکم تعلیق اسکندری که به او داده شده بود، به سرانجام رسید و دوباره او در فدراسیون مشغول به کار شد. پرونده قضائی اسکندری همچنان در جریان است و هنوز قاضی رأی نداده است. همچنین من چیز زیادی درباره پرونده نمی دانم. تنها چیزی که می دانم، این است که مهلت قانونی سرپرستی من تمام شد. ابلاغ من تا 21 مرداد بوده و بعد از اتمام این تاریخ مسئولیتم را تحویل دادم. شما اگر سؤالات را از وزارتخانه بپرسید، آنها بهتر در جریان هستند.

همچنین پیش از این علی مقصود درباره شرایط فدراسیون بیلیارد و بولینگ در زمان ریاست اسکندری عنوان کرده بود: سازمان بازرسی من و یک سری دیگر از بازیکنان را احضار کرد تا در خصوص برخی از ابهامات مالی اجرا شده در فدراسیون توضیحاتی بدهیم. آنجا بود که متوجه شدیم اتفاق های زیادی در این فدراسیون افتاده که ما از آن بی خبر بودیم. مثلا اینکه فهمیدیم در این 9سالی که آقای اسکندری رئیس فدراسیون بودند، اصلا هیچ پولی بابت مسابقات به ما نداده اند. پول توجیبی بازیکنان در هر مسابقه 500 دلار بوده که متأسفانه این پول ها را زمان مسابقات به ما ندادند اما حالا معلوم شده که این پول ها را کس دیگری به جای بازیکنان دریافت کرده اما رسیدی که به عنوان سند در اختیار فدراسیون موجوده با امضای بازیکنان است.

واحدی یکی دیگر از ملی پوشان این رشته ورزشی در تیرماه، در خصوص اوضاع و شرایط ریاست اسکندری در زمان حضورش در این فدراسیون عنوان کرده بود: اوضاع در این فدراسیون آن قدر خراب است که نمی شود اسمش را تخلفات مالی گذاشت، آن قدر تخلفات زیاد است که نمی دانم از کجا بگویم؛ برای نمونه من در مسابقات آسیایی کیش دو عنوان اولی به دست آوردم؛ یکی در بخش تیمی و یکی هم انفرادی. فدراسیون به جای اینکه کل جایزه را به من بدهد، 30 درصدش را خودش برداشت و 70 درصدش را به من داد. یک چک بدون تاریخ به من دادند اما رئیس و مربی تیم ملی شب به هتل محل اقامت من آمدند و با تهدید آن را از من گرفتند. بعد به جایش یک حواله دیگر که آن هم نه در سربرگ فدراسیون بود و نه تاریخی داشت به من دادند. البته درباره سایر بازیکنان هم همین طور عمل کردند، تنها برای من این طور نبود. تقریبا فکر کنم چهار سال از این اتفاق گذشته و بعد تازه همان 70 درصد جایزه را که دیگر هیچ ارزشی نداشت، به ما دادند. راحت بگویم که پول زور از بچه ها می گرفتند.

حالا اینکه چه اتفاقی اتفاق افتاده که هاشم اسکندری پنج ماه از حضور در فدراسیون منع شده بود و پس از این مدت دوباره به محل کار خود بازگشته جزء ابهاماتی است که مسئولان وزارت ورزش همچنان ترجیح می دهند به آن پاسخی ندهند؛ اما سوال اصلی اینجاست که آیا طبق اساسنامه فدراسیون های ورزشی چنین چیزی امکان پذیر است که رئیس برکنار شده دوباره به محل کار خود برشود؟! ضمن اینکه شنیده می شود اسکندری از سوی مراجع قضایی تعلیق شده بود هر چند که این موضوع هم تنها در حد شنیده هاست و از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است. با توجه به این ابهامات و سوالاتی که به وجود آمده بدون شک نیاز است که مسئولان وزارت ورزش در خصوص رفت و بازگشت رئیس فدراسیون بیلیارد و بولینگ توضیحاتی ارائه دهند هر چند که گویا موضع وزارتخانه در خصوص این موضوع سکوت است؛ مانند برکناری این رئیس فدراسیون که بدون ارائه توضیحات در سال گذشته رخ داد!

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "بازگشت بی سر و صدای آقای رئیس، سکوت وزارت ورزش همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت بی سر و صدای آقای رئیس، سکوت وزارت ورزش همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید