این ماده از نابینایی جلوگیری می نماید!

به گزارش انجمن آقای شرفی، نازک شدن قرنیه در اثر عفونت های باکتریایی بیماری هایی مانند قوز قرنیه ایجاد می گردد و در صورت بی توجهی ممکن است نابینایی را در پی داشته باشد.

این ماده از نابینایی جلوگیری می نماید!

در حال حاضر برترین درمان برای نازک شدن قرنیه جایگزین کردن آن با یک نمونه سالم است که از یک جسد برداشته شده باشد. متاسفانه در سراسر دنیا کمبود اهدا نماینده قرنیه وجوددارد. این بدان معنا است که فقط تعداد کمی از مردم می توانند از قرنیه اهدایی استفاده نمایند. علاوه بر آن جراحی پیوند قرنیه تهاجمی است و محتمل است پس از عمل نیز مشکلاتی به وجود بیاید.

به همین دلیل گروهی از محققان دانشگاه اوتاوا به رهبری دکتر امیلیو آلارکان ماده زیستی ضخیم نماینده قرنیه را ابداع نموده اند. عناصر کلیدی این ماده پپتید های کوتاه (زنجیره هایی از آمینواسیدها) و پلیمر های طبیعی به نام گلیکوزآمینوگلیکان ها هستند.

فرایند ساخت آن ساده است. با یاری عمل جراحی یک پاکت کوچک در قرنیه ایجاد و سپس مواد به داخل آن تزریق می گردد.

هنگامیکه ماده تزریقی در معرض پالس های نور آبی با انرژی اندک قرار گیرد، در عرض چند دقیقه به یک ساختار سه بعدی مانند بافت قرنیه تبدیل و پس از آن شفاف می گردد.

این فناوری تا به امروز بر روی موش های زنده آزمایش شده است که هیچ عارضه ای را تجربه ننموده اند به علاوه بر روی قرنیه خوک نمایش داده شده است. آزمایش بر روی حیوانات بزرگتر در مرحله بعدی مورد احتیاج است و پس از آن آزمایشات انسانی ممکن است شروع گردد.

منبع: مهر

منبع: فرارو

به "این ماده از نابینایی جلوگیری می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ماده از نابینایی جلوگیری می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید