اولین محصول عسل دانش آموزان عشایری سیستان وبلوچستان برداشت شد

به گزارش انجمن آقای شرفی، حسینعلی عزیزی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی عشایری شهید رحیمداد کردی منطقه تمندان شهرستان خاش در طول ایام تابستان بیکار ننشستند وضمن فراگیری مهارت پرورش و نگهداری زنبورعسل بخشی ازمنابع مالی خویش وآموزشگاه خود را تامین کردند.

اولین محصول عسل دانش آموزان عشایری سیستان وبلوچستان برداشت شد

وی اضافه کرد: یکی ازسیاست های مهم آموزش وپرورش در کنار آموزش وتربیت رسمی، کسب مهارت و مهارت آموزی دانش آموزان است در همین راستا آموزش و پرورش عشایر سیستان و بلوچستان نیز با حمایت مدیرکل آموزش وپرورش استان با شعار هر دانش آموز، یک مهارت اقدام به پرورش زنبور عسل در ین آکادمی کردند.

معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش عشایر سیستان و بلوچستان ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با ایجاد بستری مناسب برای آموزش مهارت های بومی و محلی منطبق با آب وخاک استان گامی مهم برداریم و با توسعه این مهارت ها درسراسر مدارس عشایر سیستان و بلوچستان دانش آموزانی خودباور و کارآفرین تربیت کنیم.

وی پیش بینی برای برداشت مرحله اول و آزمایشی از کندوهای این مدرسه را 80 کیلو مطرح نمود و گفت: زنبورها دراین منطقه از بهترین شکوفه های درختان میوه و گیاهان داروئی استفاده و تغذیه می نماید و به لطف پروردگار عسل بدست آمده از نوع مرغوب و دارای خاصیت دارویی است.

عزیزالله کردی مدیر مدرسه شبانه روزی شهید رحیمدادکردی منطقه تمندان نیز در گفت و گو با انجمن آقای شرفی، گفت: در سال تحصیلی:97-96 با حمایت مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و رئیس اداره آموزش وپرورش عشایر استان و آمادگی دانش آموزان مستعد این شبانه روزی اقدام به خرید 20 کلونی زنبور عسل کردیم و از اردیبهشت ماه سال 97 تاکنون نیز دانش آموزان به صورت متناوب در محیط آکادمی ضمن فراگیری و آموزش تمام مراحل پرورش، اقدام به نگهداری، پرورش و حفاظت از کندوها و زنبورهای عسل نموده اند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اجرای این طرح توانسته باشیم گامی موثر در جهت آموزش تئوری ومهارتی دانش آموزان برداشته باشیم و این عزیزان با فراگیری این مهارت بتوانند در آینده برای خود وخانواده هایشان درآمدزایی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اولین محصول عسل دانش آموزان عشایری سیستان وبلوچستان برداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین محصول عسل دانش آموزان عشایری سیستان وبلوچستان برداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید