انتقاد یک حقوقدان از ادبیات توهین آمیز برخی نمایندگان مجلس

به گزارش انجمن آقای شرفی، یک حقوقدان از استعمال الفاظ با بار منفی و توهین آمیز برخی نمایندگان مجلس برای نقد مسئولین، انتقاد کرد.

انتقاد یک حقوقدان از ادبیات توهین آمیز برخی نمایندگان مجلس

علیرضا آذربایجانی در گفت وگو با انجمن آقای شرفی، در رابطه با ادبیات تند و بی اخلاقی بعضی نمایندگان از تریبون مجلس نسبت به مسئولان نظام، اظهار کرد: در ادبیات فارسی کلمات را برای ارائه معنی به سه دسته تقسیم می نمایند؛ دسته اول کلماتی هستند که دارای بار مثبت اند، مثل به کار بردن لفظ (رشید) برای کسی که کوتاه قد نیست. دسته دوم کلماتی که به اصطلاح ادبا بار خنثی دارند، یعنی در مخاطب حس مثبت و یا منفی ایجاد نمی نمایند، مثل به کار بردن لفظ (بلند) برای کسی که قد کوتاهی ندارد و دسته سوم کلمات دارای بار منفی هستند مثل استعمال لفظ (دراز) برای همان فرد.

این حقوقدان شرح داد: اولین نکته ای که در ارتباط با سخنرانی های اخیر نمایندگان مجلس مطرح است، این است که بخشی از ایشان علاوه بر استعمال کلمات با بار منفی، عملاً به بعضی از مسئولین اهانت می نمایند. فارغ از نقاط ضعفی که به عملکرد بسیاری از مخاطبین وارد است قدر متیقن این است که استعمال الفاظ با این شیوه به دور از نقد سازنده، ارزش مطالب و کلمات را از بین برده و فاقد آثار عملی خواهد بود.

آذربایجانی با طرح این سوال که اما چرا اینگونه می شود؟ ، گفت: یکی از علل مهم انجام این رفتار صرف نظر از موضع گیری های سیاسی، این است که وقتی انسان توانایی ویژه ای در حل مسائل نداشته باشد با این نوع رفتار سطحی سعی می شود ظاهری از رفتار انقلابی ارائه شده و در مقام انتقاد موکلین که شما چه نقشی در دوره نمایندگی ایفا فرمودید، اظهار نمایند که ما بیش از شما انتقاد کردیم و اعتراض داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتقاد یک حقوقدان از ادبیات توهین آمیز برخی نمایندگان مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد یک حقوقدان از ادبیات توهین آمیز برخی نمایندگان مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید