افزایش 87 درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا

به گزارش انجمن آقای شرفی، مدیرکل گمرک جلفا گفت: صادرات هفت ماهه نخست سال جاری گمرک جلفا نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش 87 درصد افزایش یافت.

افزایش 87 درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا

آقای خلیلی با بیان اینکه صادرات کالا طی سال جاری از لحاظ وزنی و ارزشی رشد چشمگیری دارد اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری 163 هزار و 926 تن کالا به ارزش 88 میلیون و 733 هزار دلار از گمرک جلفا به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: این اندازه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش 87 درصد افزایش و از لحاظ وزن رشد 55 درصدی داشت.

آقای خلیلی عمده کالا های صادراتی به وسیله این گمرک را مشتقات نفتی، محصولات ساختمانی و خشکبار برشمرد.

مدیرکل گمرک جلفا بعلاوه از واردات 123 هزار و 42 تن کالا از گمرک جلفا به ارزش 311 میلیون و 543 هزار دلار در هفت ماهه نخست سال جاری اطلاع داد و گفت: این کالا ها به صورت عمده شامل ام دی اف، تخته روکش و کابین بود.

آقای خلیلی اضافه نمود: واردات کالا به وسیله گمرک جلفا در هفت ماه اخیر به لحاظ وزن و ارزش رشد 12 درصدی داشت.

وی بعلاوه تعداد مسافرانی را که به وسیله پایانه گمرکی جلفا به جمهوری خود مختار نخجوان تردد کردند در هفت ماه گذشته 106 هزار و 210 نفر برشمرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.32 برابر افزایش داشت.

مدیرکل گمرک جلفا با اشاره به روند صعودی کلیه مبادلات مرزی در این گمرک، عایدی عمومی این اداره کل را 9 هزار و 636 میلیارد و 663 میلیون ریال گفت و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.99 برابر رشد داشت.

گمرک جلفا با سابقه بیش از یک قرن با وسعت 500 هکتار از نظر امکانات و داشتن انبار های بزرگ کالا یکی از بزرگترین گمرکات کشور است.

این گمرک قبل از تاسیس جمهوری های مستقل مشترک المنافع در انتهای مسیر قطار شوروی ـ جلفا قرار گرفته بود و حجم عظیمی از کالا ها به وسیله راه آهن این مسیر وارد کشور می شد.

پس از تشکیل جمهوری های مستقل اتحاد جماهیر شوروی این گمرک با جمهوری خود مختار نخجوان هم مرز شده است.

گمرک جلفا به واسطه دسترسی به امکانات ریلی (جلفا - تهران) و نزدیکی به کشور های CIS و نیز در پی فعالیت منطقه آزاد ارس مورد توجه تجار و بازرگانان قرار گرفته است.

انجمن آقای شرفی آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش 87 درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 87 درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید