افزایش مبتلایان به آبله میمون در کانادا

به گزارش انجمن آقای شرفی، سازمان بهداشت کانادا از ابتلای نزدیک به یک هزار و 400 نفر به بیماری آبله میمون خبر داد.

افزایش مبتلایان به آبله میمون در کانادا

سازمان بهداشت کانادا دیروز جمعه بیان نمود این کشور ابتلا هزار 363 نفر به آبله میمون را تایید کرد که 38 مورد از این افراد در بیمارستان بستری هستند.

سازمان بهداشت کانادا گفت: از میان موارد تایید شده، 656 مورد از انتاریو، 515 مورد از کبک، 150 مورد از بریتیش کلمبیا، 34 مورد از آلبرتا، سه مورد از ساسکاچوان، دو مورد از یوکان و از نوا اسکوشیا، مانیتوبا و نیوبرانزویک هر کدام یک نفر هستند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، دکتر کایران مور، مدیر ارشد پزشکی سلامت انتاریو، بیان نمود خطر ابتلا به آبله میمون در این استانی که بیشترین جمعیت را دارد به طور چشمگیری کاهش یافته است.

مور گفت این استان از نظر تعداد کل موارد فعال در هفته، منتهی به 15 ژوئیه به اوج خود رسید، زمانی که تقریبا 16 تا 18 مورد در روز از طریق آزمایش پی سی آر شناسایی می شد، و این تعداد اکنون به حدود یک مورد در روز کاهش یافته است. بیشتر موارد ابتلا نو مربوط به مسافران بوده است.

بر اساس این گزارش ها این استان منتظر کمیته ملی مشاوره ایمن سازی است تا راهنمایی هایی را درخصوص اینکه آیا و چگونه دوز راهبردی دوم را آغاز کند ارائه کند.

به گفته متخصصان، آبله میمون یک بیماری ویروسی است که می تواند از طریق تماس نزدیک با فرد مبتلا، از جمله از طریق، ماساژ یا مقاربت، از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

انجمن آقای شرفی بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش مبتلایان به آبله میمون در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مبتلایان به آبله میمون در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید