افزایش شرکت های دانش بنیان با وجود تشدید تحریم ها

به گزارش انجمن آقای شرفی، سرارزیاب شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بعد از تحریم ها، برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، در آیین نامه ها، تغییراتی در راستای تسهیل گری اجرا شده است.

افزایش شرکت های دانش بنیان با وجود تشدید تحریم ها

به گزارش خبرگزاریاقتصاد ایران، رضا رضوانی؛ سرارزیاب شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تسهیل گری در تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان در دوران تشدید تحریم اطلاع داد.

رضوانی با اشاره به فرایند کلی فرایند ارزیابی شرکت های دانش بنیان توضیح داد: نخست شرکت متقاضی در سامانه­ reg.daneshbonyan.ir ثبت نام می نماید؛ دبیرخانه کارگروه پس از آنالیز اولیه­ اسناد و مدارک شرکت و همچنین شناسایی محصولات مورد ادعا و حوزه فناوری مرتبط، توسط شوراهای تخصصی، به منظور کسب اطلاعات تکمیلی ارزیابی، به صورت غیرحضوری با شرکت های متقاضی در تعامل خواهد بود؛ در مرحله بعد و در صورت احتیاج به بازدید میدانی، پفراینده شرکت، در اختیار کارگزاران ارزیابی قرار داده می گردد.

وی با تشریح وظایف کارگزارانِ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: کارگزاران بعد از دریافت پفراینده شرکت متقاضی، ضمن بازدید حضوری از شرکت، مجموعه ادعاها و فعالیت های اجرا شده را مورد آنالیز و مستندسازی تخصصی قرار داده و مجدداً در قالب یک گزارش به دبیرخانه کارگروه ارسال می نمایند.

سرارزیاب شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: در بعضی موارد، عملکرد محصولات، احتیاجمند تاییدیه و تست های مرتبط با محصول است که این منابع توسط دبیرخانه مورد استعلام قرار می گیرد و در نهایت قضاوت و تصمیم گیری لازم توسط کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتها و موسسات دانش بنیان انجام خواهد شد و نتیجه ارزیابی به وسیله همان کارتابل به شرکت اعلام خواهد شد.

رضوانی با بیان اینکه عملکرد کارگزاران هم به صورت پویا توسط معاونت علمی و فناوری آنالیز می گردد، اظهار داشت: عملکرد کارگزاران بر اساس دستورالعمل های تدوین شده توسط دبیرخانه، بصورت پویا مورد آنالیز قرار می گیرد و در صورتی که شرایط مورد احتیاج را کسب ننمایند، از فهرست کارگزاران کنار گذاشته خواهند شد.

وی با اشاره به فرایند ارزیابی شرکت های دانش بنیان در دوران تشدید تحریم تاکید نمود: پس از تشدید تحریم ها و به منظور حمایت از شرکت­ها، به ویژه شرکت های نوپا یا فاقد درآمد عملیاتی، در آیین نامه ها تغییراتی در جهت حمایت بیشتر از شرکت ها صورت گرفت؛ به عنوان نمونه معیارهای مرتبط با تعداد نیروی انسانی شرکت ها یا درصد فروش محصولات دانش بنیان، از جمله تغییراتی بود که در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیل گری ارزیابی مورد بازنگری نهاده شد؛ در نتیجه تعداد شرکت های دانش بنیان مشمول حمایت افزایش پیدا نموده است.

منبع: اقتصاد ایران

به "افزایش شرکت های دانش بنیان با وجود تشدید تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شرکت های دانش بنیان با وجود تشدید تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید