آماده شدن پیش نویس برنامه جامع مدیریت کشف رود

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: آخرین کارگاه طرح مدیریت جامع زیست بومی رودخانه حفاظت شده کشف رود در مشهد برگزار گردید.

آماده شدن پیش نویس برنامه جامع مدیریت کشف رود

امروز، 5 دی ماه، تورج همتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به آماده شدن پیش نویس برنامه جامع مدیریت کشف رود اظهار کرد: طی نشستی، پیش نویس برنامه جامع مدیریت زیست بومی رودخانه حفاظت شده کشف رود میانی تدوین شد.

وی ضمن اشاره به اینکه این پیش نویس با اهدافی همچون جامع نگری، راهنمایی گری، قانون گرایی، توسعه محوری، ضمانت ملاحظات محیط زیستی و با نگاه نظارتی، علمی و عملی و به شیوه ای کاملاً مشارکتی تهیه شده است، گفت: این برنامه با الگو و کارکردی متفاوت در وسعت 374 کیلومتر از حوزه آبخیز کشف رود خواهد داشت که از ارتفاعات موچنان قوچان سرچشمه و تا پل خاتون سرخس و در سه بخش فوقانی میانی و تحتانی مورد آنالیز و تهیه و تدوین نهاده شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اضافه کرد: این برنامه با هم اندیشی و مشارکت تمامی ذی نفعان دولتی و غیردولتی و بهره مندی از تجارب بومیان منطقه، در قالب سلسله کارگاه های تخصصی از یک سال پیش شروع و امروز با تهیه نقشه زونبندی و فعالیت های مجاز و نهایی سازی برنامه مدیریت به کار خود خاتمه داد.

همتی با اشاره به اینکه طی این برنامه ها مسئولیت هریک از افراد کلیدی و غیر کلیدی در قالب 4 گام که با معین و شناسایی ذی نفعان و میزان تأثیر پذیری آن ها، تدوین ارزش ها، تهدیدات و چشم انداز شناسایی شده است، بیان کرد: تمرکز بر هدف کلی، تحلیل مسائل، تدوین اهداف راه بردی و اقدامات اولویت دار و معین کردن مسئولیت اجرا با تدوین ساختار اجرایی و برنامه و پروتکل پایش درادامه گام نخست، صورت پذیرفته است.

وی، یکی از دستاوردهای کارگاه اخیر را پیوست توافق نامه مشترک همکاری یا به عبارتی برنامه مدیریت واحد کشف رود میانی بیان کرد و توضیح داد: در آبان ماه امسال برای 81 کیلومتر از طول 374 کیلومتری حاشیه شهر مشهد بین شهرداری مشهد و 7 دستگاه اجرایی توافق نامه همکاری به امضاء رسیده است و اجرای این موضوع با پیگیری شخص استاندار و دادگستری استان پایش می گردد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه در این آخرین کارگاه دو روزه که ساختار اجرایی، برنامه پایش و نقشه زونبندی و نیز فعالیت های مجاز هر زون از رودخانه مورد آنالیز ویژه نهاده شد، اضافه کرد: مقرر شد برنامه نهایی در اولین فرصت در قالب کتاب طرح جامع مدیریت کشف رود، با نظارت حفاظت محیط زیست استان منتشر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آماده شدن پیش نویس برنامه جامع مدیریت کشف رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده شدن پیش نویس برنامه جامع مدیریت کشف رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید