آتش بس یمن فرصتی برای بهبود شرایط ثبات منطقه است

به گزارش انجمن آقای شرفی به نقل از روسیاالیوم، اعضای شورای امنیت سازمان ملل از آتش بس دوماهه در یمن استقبال کردند و خواهان غنیمت شمردن این فرصت برای دستیابی به آتش بس دائمی و حل سیاسی بحران در این کشور شدند.

آتش بس یمن فرصتی برای بهبود شرایط ثبات منطقه است

بر اساس این گزارش، اعضای شورای امنیت در بیانیه ای اعلام کردند که این آتش بس، فرصتی برای کاهش درد و رنج مردم یمن و بهبود شرایط ثبات منطقه است.

آنها، غنیمت شمردن این فرصت و همکاری با فرستاده ویژه سازمان ملل برای دستیابی به آتش بس فراگیر و حل بحران یمن به وسیله راه چاره سیاسی را خواهان شدند.

اعضای شورای امنیت بعلاوه خواهان اعتمادسازی به وسیله اقداماتی نظیر بازگشایی جاده تعز و ورود منظم محموله های سوخت و کالا و برقراری پروازها براساس آتش بس توافقی شدند.

آنها بر حمایت کامل خود از کوشش های مرتبط با رایزنی های سیاسی از سوی فرستاده ویژه سازمان ملل تاکید کردند.

شورای امنیت سازمان ملل بر لزوم فرآیند جامع به رهبری یمن و تحت نظارت سازمان ملل و اهمیت مشارکت حداقل 30 درصدی زنان همگام با نتایج کنفرانس گفتگوی ملی و به نحوی که در قطعنامه 2624 سازمان ملل به آن اشاره شده، تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت ضمن استقبال از اقدام شورای همکاری خلیج فارس برای تنظیم گفتگوهای یمنی - یمنی که هفته پیش شروع شد، نسبت به بحران بشری در یمن ابراز نگرانی شدید و بر پاسخ به نیازهای بشردوستانه در این کشور تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آتش بس یمن فرصتی برای بهبود شرایط ثبات منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش بس یمن فرصتی برای بهبود شرایط ثبات منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید