گوهرهای پنهان راس الخیمه (قسمت دوم)

به گزارش انجمن آقای شرفی، رأس الخیمه یکی از مکان های پرجاذبه امارات متحده عربی است که بر خلاف دبی و ابوظبی، معروفیت آن به خاطر رستوران های متنوع، مراکز خرید مدرن و آسمان خراش های لوکس نیست.

گوهرهای پنهان راس الخیمه (قسمت دوم)

رأس الخیمه، واقع در خلیج فارس، یکی از هفت شیخ نشین در شبه جزیره عربستان است که در کنار هم، امارات متحده عربی را تشکیل می دهند. این شیخ نشین دارای چشم مقدارای متنوعی از ساحل ها، جنگل های مانگرو، صحراها و کوه ها است.

به خاطر وجود شواهد باستان شناسی در مورد وجود حیات در این منطقه که قدمت آن به 3 قرن قبل از میلاد برمی گردد، رأس الخیمه را می توان فرصتی عالی برای بازدید از فرهنگ خاورمیانه و بعلاوه، تجربه ماجراجویی دانست.

تهیه غذا با استفاده از ماهی تازه

بازار ماهی رأس الخیمه یکی از برترین مکان ها برای تجربه فرهنگ محلی ماهیگیری است. ماهی ها مستقیم از قایق های ماهیگیری به این مکان آورده می شوند و به مغازه ها، بازارها و رستوران ها فروخته می شوند.

این بازار، مکان مورد علاقه بسیاری از افراد محلی و سرآشپزها است. بنابراین، با سرآشپز تورستن بیرمان (Thorston Beermann) از استراحتگاه و تفرجگاه هیلتون راس الخیمه قراری گذاشتم تا کمی ماهی تهیه کنم، با خودم به هتل برگردانم و کمی درس آشپزی بگیرم. او به من نشان داد که چطور فیله گروپر سرخ شده (ماهی های دریاهای گرمسیر) را به همراه راگوی گوجه فرنگی، لوبیا و انار بپزم. آیا می خواهید این غذا را در خانه تهیه کنید؟ طرز تهیه آن به این صورت است (این رسپی فقط برای یک نفر است):

مواد لازم:

  • 250 گرم ماهی گروپر
  • 80 گرم گوجه فرنگی تازه و خرد شده
  • 60 گرم لوبیای سبز پخته شده (ادامامه)
  • 60 میلی لیتر آب ماهی
  • 20 میلی لیتر روغن زیتون
  • 20 گرم کره
  • 10 گرم شکر
  • 10 گرم دانه های تازه انار یا 10 گرم دانه های کنجد تازه
  • 1 حبه سیر خرد شده
  • برگ های تازه آویشن
  • 5 میلی لیتر شیره انار
  • نمک گشنیز
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم برای طعم دار کردن

طرز تهیه:

ماهی را تمیز و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را برش بزنید و تکه تکه کنید. مراقب باشید که به گوشت ماهی آسیب نزنید. آن را با فلفل سیاه و نمک گشنیز طعم دار کنید. کمی از روغن زیتون را در یک ماهی تابه گرم کنید و فیله های ماهی را به مقدار ای سرخ کنید تا هر دو طرف آن طلایی گردد. بقیه روغن زیتون را در یک ظرف دیگر گرم کنید. سیرهای خرد شده و آویشن را در آن تفت بدهید، گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و تا زمانی به سرخ کردن آن ها ادامه بدهید که کمی نرم و لعاب دار شوند و سپس، نصف آب ماهی را به آن اضافه کنید. آن را طعم دار کنید و کنار بگذارید. لوبیاهای پخته شده را به همراه شکر و کره و به جای مانده آب ماهی به آن اضافه کنید. حرارت را کم کنید و بگذارید تا کمی بجوشد تا جا بیفتد. در انتهای پخت، ماهی را به مدت 8 تا 10 دقیقه دیگر در دمای 350 درجه فارنهایت یا 185 درجه سانتی گراد در فر بپزید.

ابتدا، راگوی گوجه فرنگی را در بشقاب بگذارید و سپس، ماهی را روی آن قرار بدهید. کمی لوبیا دور ماهی بریزید. دانه های کنجد و دانه ها و شیره انار را روی ماهی بریزید و آن را سرو کنید.

اسب سواری و شکار با شاهین

اگر در بین برنامه های خود برای سفر به امارات متحده عربی، به یک ماجراجویی شبانه عربی هم فکر می کنید، پس قطعا باید از بیابان های آن جا بازدید کنید تا مثل لارنس عربستان، اسب سواری و شترسواری روی شن ها و ماسه ها را تجربه کنید.

اگر ترجیح می دهید که به جای یک چهارپا، سوار یک چهار چرخ شوید، بهتر است با یک راننده حرفه ای، ATV سواری در بیابان را تجربه کنید. این کار خیلی سرگرم کننده است؛ اما اصلا این کار را در خانه امتحان نکنید!

بعلاوه می توانید هنر قدیمی شکار با شاهین را هم تجربه کنید.

برای این که کمی از طعم زندگی قبیله های عشایری را بچشید باید ساعتی را با آن ها بگذرانید و ضمن لذت بردن از تفریح های سنتی آن ها، از غذاهای بادیه نشینان عرب بخورید و شبی را در واحه های کویری آن ها بگذرانید، در خیمه ها و زیر سقف ستارگان بخوابید تا رأس الخیمه را در رویای خود ببینید.

منبع: کجارو / petergreenberg.com

به "گوهرهای پنهان راس الخیمه (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوهرهای پنهان راس الخیمه (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید