چرا رابطه مرد آهنی با مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول ریاکارانه است؟

به گزارش انجمن آقای شرفی، رابطه تونی استارک با پیتر پارکر در دنیای سینمای مارول یکی از پرطرفدارترین ها بین هواداران بود، ولی همین رابطه هم اولین عضو انتقام جویان را به یک آدم ریاکار تبدیل کرد.

چرا رابطه مرد آهنی با مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول ریاکارانه است؟

مرد آهنی دوران سختی برای کنار آمدن با یک ابر قهرمان بودن داشته و دائما همین موضوع باعث به دردسر افتادنش می شد، و ارتباطش با اسپایدر من در نهایت منجر شد که او تبدیل به یک شخصیت ریاکار شود.

  • چرا انتقام جویان: سرانجام بازی بهترین فیلم جهان مارول است؟
  • 10 فیلم پرفروش اسکارلت جوهانسون؛ روزگار خوش بیوه سیاه
  • فیلم های جهان سینمایی مارول را به چه ترتیبی باید ببینیم؟

جهانی سینمایی مارول در سال 2008 با قسمت اول فیلم مرد آهنی به کارگردانی جان فاورو آغاز شد که رابرت داونی جونیور را به عنوان مرد آهنی در نقش تونی استارک معرفی و فرایند فیلم های بعدی را معین کرد و همچنین پایه ای برای شکل گیری انتقام جویان شد. از آن موقع استدیو مارول بیش از 20 فیلم تلویزیونی و سریال فراوری نموده و هم چنان در حال توسعه و پیشرفت است.

مرد آهنی به عنوان رهبر سه فاز اول جهانی سینمایی مارول نقش آفرینی نموده است. جایی که او با انواع مسائل و پیشامدها دست و پنجه نرم نموده؛ از دزدین شدن گرفته تا نجات جهان از حمله آدم فضایی ها و حتی دیدن این که تیمش به دو جناح تقسیم می شود. در طول این جهت، تونی یک قهرمان جوان برای آموزش پیدا کرد؛ پیتر پارکر یک قهرمان آماتور از محله کویینز، که به لطف تونی پیشرفت کرد و به تیم او در فیلم (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) پیوست.

حضور پر توان تونی با بازی در فیلم انتقام جویان: سرانجام بازی به سرانجام رسید و مرد عنکبوتی را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد اما این کار تنها باعث شد مرد آهنی ریاکار به نظر برسد.

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، مرد آهنی با وظایف ابرقهرمانی خود در بیشتر مواقع در جهانی سینمایی مارول دردسر داشته است.

در اولین نقش آفرینی به عنوان مرد آهنی، او فهمید که از هوش، قدرت و پول خودش برای هدف اشتباهی استفاده می کرد و تمام کوشش خودش را کرد که آن را با ساختن و بهتر کردن زره مرد آهنی و نقش آفرینی به شکل یک قهرمان جبران کند .

بیشتر اوقات مرد آهنی خودش را تحت تعقیب و تأثیر گذشته، نقش های فعلی و وظیفه خودش به عنوان یک ابرقهرمان می دید؛ که همراه با آسیب های زیادی از زمینه و سابقه خانوادگی و هم از تمام چیزهایی که به عنوان مرد آهنی پشت سر گذاشته (به خصوص حمله لوکی در فیلم انتقام جویان) بود، بارها او را سرافکنده کرد. و در نهایت وظیفه ابر قهرمانی را به یک جوان که حتی کمتر از خودش شایسته این نقش بود واگذار کرد.

زمانی که تام هالند در نقش مرد عنکبوتی اولین بازی خودش را در جهانی سینمایی مارول انجام داد، در حال جنگیدن با جنایات کاران کت و شلواری با تجهیزات خودش در همان محله کویینز بود و در این حالت هیچ کس نمی تواند تایید کند که او دقیقا چیزی را که برای قهرمان شدن ضروری است، دارد. او هنوز بسیار نا بالغ است، به خصوص زمانی که با سایر قهرمان های مارول مقایسه می شود.

مرد عنکبوتی پتانسیل این که یک رهبر عالی باشد را دارد، اما هنوز به قدر کافی برای دریافت این نقش آماده نیست، و مرد آهنی با واگذاری جایگاهش به او دقیقا نقشی را به او واگذار کرد که تام هالند زمانی زیادی برایش جنگیده بود .

تونی استارک با قرار دادن او به جای خود این بار را به دوش پیتر پارکر جوان می اندازد . کسی که بسیار جوان تر و کم تجربه تر از خود تونی در زمانی است که به مرد آهنی تبدیل شد و همین او را در مقابل ترس ها و مبارزاتی که خود تونی تجربه نموده، آسیب پذیر می نماید. اگر چه او حتی فاجعه های بزرگتری را هم نسبت به خود تونی تجربه نموده است .

در واقع، مسائل مرد عنکبوتی از زمانی که در تیتراژ فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home)، جیک جیلنهال (میستریو) یک پیغام ویدیویی از خود بر جای گذاشت و در آن مرد عنکبوتی را باعث بسیاری از مسائل در سراسر جهان معرفی کرد و هویت واقعی او را فاش کرد، آغاز شد.

اگرچه ریاکاری مرد آهنی جهت نقش آفرینی مرد عنکبوتی را در مارول جالب تر خواهد نمود، اما به نظر، انداختن بار این نقش سنگین و شیاطین همراه آن بر روی دوش قهرمان جوانی مثل مرد عنکبوتی کمی دور از انتظار است .

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا رابطه مرد آهنی با مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول ریاکارانه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا رابطه مرد آهنی با مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول ریاکارانه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید