پیشنهاد گشت و گذاری دلپذیر در شمال شرق تهران؛ پلی میان تاریخ و طبیعت

به گزارش انجمن آقای شرفی، اگر جزو ساکنان شمال شرق تهران هستید، احتیاج نیست برای گشت و گذار نوروزی جای دوری بروید. آنقدر جای دنج و خلوت در این بخش از مرکز وجود دارد که همه وقتتان را پر کند.

پیشنهاد گشت و گذاری دلپذیر در شمال شرق تهران؛ پلی میان تاریخ و طبیعت

انجمن آقای شرفی - پریسا نوری: پیشنهاد می کنیم دست اهل و عیال را بگیرید و سری به این مکان ها بزنید و روزهایی به یاد ماندنی را در کنار خانواده بگذرانید.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

سینما؛ پاتوق آدم های فرهنگی

فرهنگسرای اشراق در انتهای خیابان جشنواره یک بنای قدیمی است. قدمت این باغ به زمان ناصرالدین شاه برمی گردد. معروف ترین بخش های فرهنگسرا استخر اصلی و مجسمه اسب و تمساح است. آب روان که از وسط فرهنگسرا می گذرد هم جلوه و زیبایی خاصی به آن داده است. علاوه بر اینکه محوطه فرهنگسرا قدیمی و معماری خاصی دارد، سینمای اشراق و سفره خانه انارستان در فرهنگسرا هم طی تعطیلات عید باز است و شما می توانید اوقات خوشی را در آنجا بگذرانید. کسانی که خودشان را برای کنکور آماده می نمایند توجه داشته باشند که در هفته دوم تعطیلات نوروز، کتابخانه فرهنگسرا از ساعت 9 تا 16 فعال است. سینمای فرهنگسرای هنگام هم در خیابان دلاوران، آزادگان شمالی در تعطیلات عید در 3 سئانس مختلف از ساعت 17 تا 23 فیلم پخش می نماید و ساعت 23 به بعد هم تئاتر موزیکال دارد. ضمن اینکه روز 13 فروردین هم سینمای فرهنگسرای هنگام فعال است.

عمارت تماشای عین الدوله

عمارت عین الدوله از مکان های تاریخی منطقه است. آنهایی که تا به حال به هر دلیلی نتوانسته اند از این مکان تماشا نمایند از فرصت خلوتی تهران استفاده نمایند و سری به اینجا بزنند. عمارت عین الدوله در کوچه جمالی لویزان واقع شده است؛ قدمت این عمارت به دوره قاجار برمی گردد. عمارت بخشی از یک قصر تماشای است که وسط باغ بزرگی ایستاده و یک قرن پیش با سبک معماری خاصی از دوران قاجاریه ساخته شده است. سالن های مجلل آینه کاری شده، اتاق های تودرتو با پنجره هایی مشبک و هلالی شکل و بالکن های بزرگ از قسمت های تماشای عمارت است. بد نیست بدانید در انتها جنگ جهانی دوم و همزمان با برپایی اجلاس سران 3 کشور آمریکا، انگلیس و شوروی در تهران این بنا، محل برگزاری اجلاس استالین، چرچیل و روزولت بوده است. این عمارت را شهرداری از نصرالله هروی خریده و در سال 86 بازسازی نموده است.

گشت وگذار در پارک پلیس

خانه ارباب هرمز در پارک پلیس هم داستان خواندنی و جالبی دارد که شاید تا به حال قصه آن را نشنیده باشید. ارباب جمشید باغ اناری 22 هکتاری را برای پسرش، ارباب هرمز، به ارث می گذارد. خانه ای آجری و قدیمی که الان تنها رنگ و لعاب معماری قدیمی ایرانی بر روی در و دیوارش مانده است. اگرچه این بنای تاریخی مورد بی مهری قرار گرفته، ولی قدمت آن به دوره قاجار برمی گردد. اکنون جای این باغ را پارک پلیس با تنوع زیستی و گیاهی گرفته و یکی از تفریحگاه های بزرگ منطقه است. شب های بهاری خنکی در پارک پلیس در انتظارتان است. بچه ها هم می توانند با وسایل بازی مختلف اوقات خوبی را بگذرانند. سینما 4بعدی پارک پلیس هم یکی دیگر از مکان های تفریحی منطقه است. حتماً در تعطیلات عید که تهران خلوت است سری به این پارک بزنید چون روز طبیعت و شب های تابستان دیگر در این پارک جا برای سوزن انداختن نیست.

لویزان گردی

پیشنهاد اصلی ما رفتن به پارک جنگلی لویزان است. بهار را در طبیعت بی نظیر این پارک لمس کنید. این پارک که از گردشگاه های بزرگ منطقه است، وسعتی بیش از 800 هکتار دارد. پارک جنگلی لویزان در دو طرف خیابان هنگام واقع شده است. یک طرف پارک به شیان معروفیت دارد و طرف دیگر به نام لویزان. از بالای تپه های لویزان کل تهران زیر پایتان است. آن بالا هوا آنقدر تمیز است که استنشاق اکسیژن خالص را آنجا درک می کنید و دود چندماهه زمستان از ریه هایتان تخلیه می گردد. آلاچیق، منقل های مخصوص روشن کردن آتش و سرویس بهداشتی هم مهیا است تا یک روز با خانواده و اقوام دور هم جمع شوید و خوش بگذرانید. صدای شرشر آب در نهرها هم آرامش خاصی بهتان می دهد. فقط یادتان باشد که کفش راحت بپوشید تا شانس قدم زدن در انبوه درختان سرسبز را از دست ندهید.

منبع: همشهری آنلاین

به "پیشنهاد گشت و گذاری دلپذیر در شمال شرق تهران؛ پلی میان تاریخ و طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد گشت و گذاری دلپذیر در شمال شرق تهران؛ پلی میان تاریخ و طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید