موگرینی: اینستکس عملیاتی شده و اولین معاملات آن در حال پردازش است

به گزارش انجمن آقای شرفی، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایگاه اینترنتی خود خاطرنشان کرد: 2 نتیجه مهم پیرامون مرکوسور و ایران به دست آمده است.

موگرینی: اینستکس عملیاتی شده و اولین معاملات آن در حال پردازش است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخشی از این مطلب مطرح نمود: آدینه و پس از سال ها مذاکره به توافق بازرگانی مرکوسور با کشورهای آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اوروگوئه رسیدیم. این خبر خوبی برای شرکت های اروپائی به شمار می آید.

وی در بخش دیگری نیز به ساز و کار کانال اقتصادی با ایران موسوم به اینستکس اشاره نمود و اضافه نمود: آدینه بیانیه مهمی در زمینه حفاظت از توافق هسته ای با ایران صادر کردیم؛ ابزاری برای حمایت از مبادلات تجاری قانونی با ایران موسوم به اینستکس عملیاتی شده است و اولین معاملات در آن در حال پردازش است.

فدریکا موگرینی در این خصوص اضافه نمود: 7 کشور اروپایی به 3 کشور که این سازو کار را ایجاد نموده اند یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس خواهند پیوست. روز آدینه ما همچنین در کمیسیون مشترک شرکت داشتیم که تضمینی برای اجرای توافق محسوب می گردد.

لازم به ذکر است، دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی ایران و گروه 1+4 و نیز هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آدینه عصر در هتل کوبورگ وین به کار خود پایان داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "موگرینی: اینستکس عملیاتی شده و اولین معاملات آن در حال پردازش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی: اینستکس عملیاتی شده و اولین معاملات آن در حال پردازش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید