مقام کرد: ارتش ترکیه بر مواضع پ.ک.ک در شمال عراق تسلط یافته است

به گزارش انجمن آقای شرفی، یک مسؤول اقلیم کردستان عراق اعلام نمود، در میان تداوم درگیری ها میان نیروهای ترکیه و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در مناطق مختلف اقلیم، ارتش ترکیه بر پایگاه های وابسته به حزب کارگران کردستان کنترل یافت.

مقام کرد: ارتش ترکیه بر مواضع پ.ک.ک در شمال عراق تسلط یافته است

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت، سربست العقراوی، مدیر ناحیه کانی ماسی در اقلیم کردستان در اظهاراتی گفت، پس از وقوع درگیری ها میان ارتش ترکیه و نیروهای مسلح حزب کارگران کردستان، ارتش ترکیه توانست بر تونل ها و پایگاه های مهم این حزب در دل کوه های کیسته کنترل یابد که این حزب از آن به عنوان پایگاه هایی برای نظامیان خود و نیز به عنوان مخفیگاه در زمان حملات هوایی ترکیه استفاده می کرد.

وی اضافه کرد، درگیری های شدید به شکل روزانه در کوهستان کیسته و اطراف کانی ماسی و مناطق آواشین و باسیات در شمال شرقی استان دهوک ادامه دارند.

العقراوی گفت، از زمان آغاز عملیات نظامی از چهار روز پیش، جنگنده های ترکیه به صورت مداوم به مناطق کوهستانی که گفته می شو پایگاه ها و مقرهای نیروهای مسلح حزب کارگران کردستان در آنها قرار دارند، حمله می نمایند.

وی اضافه کرد، وزارت دفاع ترکیه از تخریب مخفیگاه و انهدام تجهیزات نظامی این حزب در جریان دو عملیات پنجه رعد و پنجه صاعقه اطلاع داد.

پیش از این دولت عراق با نقض مداوم حاکمیت کشور و تحریم هوایی آن توسط ارتش ترکیه و نیز حضور بدون هماهنگی وزیر دفاع این کشور در خاک عراق قاطعانه مخالفت و اعلام نموده بود، ادامه چنین رویکردی با روابط محبت آمیز، حسن همجواری و قوانین ذیربط بین المللی همخوانی ندارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "مقام کرد: ارتش ترکیه بر مواضع پ.ک.ک در شمال عراق تسلط یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام کرد: ارتش ترکیه بر مواضع پ.ک.ک در شمال عراق تسلط یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید