قدمت ماچوپیچو بیش تر شد

به گزارش انجمن آقای شرفی، نتایج بررسی های تازه نشان می دهند قدمت ارگ تاریخی ماچوپیچو بیش تر از آن است که پیش تر تصور می شد.

قدمت ماچوپیچو بیش تر شد

ایسنا: سی ان ان، نتایج تحقیقات نشان می دهند ارگ تاریخی ماچوپیچو واقع در جنوب کشور پرو از حوالی 1420 میلادی یعنی چند دهه قبل از آن که پیش تر تصور می شد مورد استفاده قرار گرفته است.

بر این اساس می توان نتیجه گرفت پاچاکوتی امپراتور اینکاها که ماچوپیچو را بنا کرده بود هم زودتر از آن چه انتظار می رفت به قدرت رسیده است.

گروهی از محققان به سرپرستی ریچارد برگر از دانشگاه ییل با استفاده از روش تاریخ گذاری رادیوکربن به این نتیجه دست یافته اند.

بر اساس اسناد تاریخی گمان می رفت ماچوپیچو پس از 1440 یا حتی 1450 بنا شده است. با این حال برگر و گروهی از محققان برای دستیابی به تاریخ دقیق تر ساخت این مکان بقایای افرادی را که در آن کشف شده اند با روش تاریخ گذاری رادیوکربن مورد بررسی قرار دادند. محققان برای این کار بقایای 26 نفر را که از گورستان های واقع در ماچوپیچو در سال 1912 کشف شده اند مورد بررسی قرار دادند.

نتایج بررسی های نو در ژورنال Antiquity منتشر شده است.

ماچوپیچو که در میان دو کوه بنا شده است به نام یکی از مهم ترین محوطه های باستان شناسی جهان شناخته می شود. ماچوپیچو به نام میراث جهانی یونسکو در سال 1983 میلادی به ثبت رسید و به نام یک شاهکار خالص معماری و نشانه ای منحصربه فرد از تمدن اینکاها شناخته شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "قدمت ماچوپیچو بیش تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدمت ماچوپیچو بیش تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید