طرح افزایش حضور نظامی آمریکا در لهستان احتمالاً سپتامبر اعلام می گردد

به گزارش انجمن آقای شرفی، یک روزنامه لهستانی گزارش کرد که رئیس جمهور آمریکا احتمالا در سفر ماه سپتامبر به این کشور، تصمیم خود برای افزایش حضور نظامی در این کشور اروپای شرقی را اعلام کند.

طرح افزایش حضور نظامی آمریکا در لهستان احتمالاً سپتامبر اعلام می گردد

به گزارش گروه بین الملل انجمن آقای شرفی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا احتمالاً در سفر اول سپتامبر (10 شهریورماه) خود به ورشو پایتخت لهستان، تصمیم خود برای تقویت حضور نظامی آمریکا در لهستان را اعلام خواهد نمود.

روزنامه لهستانی ژتپست پولیتا به نقل از بعضی منابع گزارش کرد که واشنگتن به ورشو اطلاع داده است که ترامپ در حال آنالیز گزینه دعوت از آندژی دودا رئیس جمهور لهستان به کاخ سفید در اواسط ماه ژوئن به منظور برطرف جدیدترین اختلافات واشنگتن-ورشو در زمینه افزایش بالقوه حضور نظامی آمریکا در این کشور اروپای شرقی است.

طبق این گزارش، در صورتیکه ترامپ و دودا تمامی اختلافات را در نشست احتمالی اواسط ژوئن برطرف نمایند، رئیس جمهور آمریکا احتمالاً تصمیم خود برای افزایش حضور نظامی آمریکا در لهستان را در حین مراسم های مربوط به سالگرد جنگ جهانی دوم در ورشو اعلام خواهد نمود.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز گزارش کرد که با اینحال، دفتر ریاست جمهوری لهستان، گزارشات منتشر شده درباره این قصد ترامپ را تأیید یا رد ننموده است و تنها سفر اول سپتامبر ترامپ به لهستان را تأیید نموده است.

لهستان در حال حاضر میزبان چهار هزار نظامی آمریکایی است که بعنوان بخشی از هیأت ناتو در پی الحاق کریمه به روسیه در سال 2014، در لهستان مستقر شده اند.

طبق این گزارش، ترامپ در حین دیدار ماه سپتامبر گذشته دودا از واشنگتن، اعلام نمود که واشنگتن گزینه ایجاد یک پایگاه نظامی دائمی در لهستان را مورد آنالیز قرار می دهد. رئیس جمهور لهستان پیشنهاد پرداخت حدود دو میلیارد دلار از مجموع هزینه ها را عنوان نمود و پیشنهاد کرد که نام این پایگاه فورت ترامپ باشد.

جورجت ماسباچر سفیر آمریکا در لهستان در ماه فوریه اعلام نمود که احتمالاً واشنگتن حضور نظامی خود در لهستان را تا چندصد نظامی افزایش می دهد.

واشنگتن در حالی در صدد تقویت حضور نظامی خود در لهستان است که مسکو بارها در این زمینه هشدار داده است و گسترش حضور ناتو به سمت مرزهای روسیه را عاملی لطمه زننده به امنیت اروپا می داند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "طرح افزایش حضور نظامی آمریکا در لهستان احتمالاً سپتامبر اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح افزایش حضور نظامی آمریکا در لهستان احتمالاً سپتامبر اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید