طرحی برای دور کردن زمین از خورشید برای کاهش گرمایش سیاره

به گزارش انجمن آقای شرفی، در این طرح، زمین با تکیه بر یک سیارک بزرگ مانور پرتاب گرانشی انجام می دهد و به فضای دورتر پرتاب می گردد

طرحی برای دور کردن زمین از خورشید برای کاهش گرمایش سیاره

به گزارش العربیه فارسی، یک دانشمند طرحی ارائه نموده که بر اساس آن، به منظور جلوگیری از گرمایش بی رویه سیاره زمین و از میان رفتن نهایی آن به علت افزایش حجم و گرمای خورشید، زمین باید به فاصله ای دورتر از خورشید در فضا انتقال پیدا کند.

به گزارش دیلی میل، آلبرت زیی لسترا، متخصص اخترفیزیک دانشگاه منچستر، در طرح خود خواهان انتقال زمین به تقریباً سه میلیون مایل دورتر از خورشید شده است، که باعث می گردد سال به 380 روز افزایش پیدا کند.

برای دستیابی به این هدف، او استفاده از مانور تیرکمان، چیزی شبیه مانور هایی که برای پرتاب فضاپیما ها به نقاط دوردوست فضا استفاده می گردد، اما در مقیاس بسیار بزرگ تر را پیشنهاد می نماید. در این طرح، زمین با تکیه بر یک سیارک بزرگ مانور پرتاب گرانشی انجام می دهد و به فضای دورتر پرتاب می گردد.

هنگامی که حرکت یک سیاره در مدارش کند می گردد، به خورشید نزدیک می گردد، در حالی که اگر تندتر حرکت کند، از خورشید دور می گردد. با استفاده از مانور تیرکمان یا یاری گرانشی با استفاده از یک سیارک بزرگ، زمین شتاب می گیرد و می تواند خودش را از خورشید دورتر کند.

برای انجام چنین مانوری ضروری است که مسیر حرکت سیارک در فضا تغییر داده و به مدار زمین نزدیک گردد. این کار به طور بالقوه با هل دادن سیارک به وسیله یک کاوشگر روباتیک در یک زاویه و با یک سرعت خاص انجام می گیرد. سیارک با چرخش نزدیک تر به دور خورشید، زمین را به جلو هل می دهد، که باعث می گردد سرعت حرکت خودش کم گردد و زمین شتاب بگیرد.

با این وجود، زیی لسترا اذعان می نماید که تنها یک دور پرواز برای رسیدن به نتیجه مطلوب کافی نیست. او تخمین می زند که زمین برای انتقال موفقیت آمیز به مدار تازه خود به حدود یک میلیون دور پرواز در طول یک میلیارد سال احتیاج دارد.

علاوه بر این، مسائل هزینه، خطرات احتمالی انتقال یک سیارک بزرگ به نزدیکی زمین، و احتیاج به تحقیقات و برنامه ریزی علمی گسترده از دیگر موانعی هستند که می توانند طرح جسورانه این متخصص اخترفیزیک دانشگاه منچستر را مختل نمایند.

منبع: فرارو

به "طرحی برای دور کردن زمین از خورشید برای کاهش گرمایش سیاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرحی برای دور کردن زمین از خورشید برای کاهش گرمایش سیاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید