صالحی: همزمان درحال غنی سازی 60 درصد و 20 درصد هستیم

به گزارش انجمن آقای شرفی، رئیس سازمان انرژی اتمی درباره جزئیات غنی سازی 60 درصدی صحبت کرد و گفت: فعلا 9 گرم در ساعت 60 درصد فراوری می کنیم و با اقدامی که می کنیم 5 گرم در ساعت فراوری می گردد اما 20 درصد هم همزمان فراوری می کنیم.

صالحی: همزمان درحال غنی سازی 60 درصد و 20 درصد هستیم

به گزارش انجمن آقای شرفی، علی اکبر صالحی در تبادل نظر با خبر ساعت 14 سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره غنی سازی 60 درصدی گفت: امروز نزدیک سحر به اطلاع آقای قالیباف این دستاورد عظیم را رساندم.

وی اضافه کرد: چهارشنبه دستور راه اندازی 60 درصد را دادیم و آخر وقت پنجشنبه محصول 60 درصد را گرفتیم. الان 9 گرم در ساعت محصول می گیریم. چیدمان زنجیره های سانتریفیوژ را در حال کار هستیم. همزمان در حال فراوری 60 درصد و 20 درصد هستیم.

صالحی گفت: این نشان از آمادگی سازمان انرژی اتمی دارد. اکنون هر غنایی در کشور امکان پذیر است.

وی درباره ابهاماتی که در فضای مجازی ایجاد شده گفت: هیچ آلودگی در نطنز وجود ندارد. غنی سازی در نطنز قطع نشد. در یکی از سالن ها قطع شد اما با قوت در حال رفتن به جلو است.

صالحی گفت: برق اصلی نطنز امشب وصل می گردد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به شایعات ماهواره ای گفت: سایت نطنز با قوت در حال جلو رفتن است.

وی گفت: 60 درصد برای ساخت اهدافی است که در راکتور تهران می گذاریم تا مولیبدن استخراج کنیم. از این 60 درصد برای فراوری سوخت استفاده نمی کنیم.

صالحی اضافه کرد: یکی از کاربردهای 60 درصد در رادیو دارو است. اکنون در حال کار با 20 درصد برای رادیو داروها هستیم. اما وقتی غنا بالا می رود راندمان بالا می رود و میزان فراوری مولیبدن بیشتر می گردد و زمان فراوری کوتاهتر می گردد. لذا این فرصتی است که قانون مجلس برای سازمان انرژی اتمی پیش آورد. فعلا 9 گرم در ساعت 60 درصد فراوری می کنیم. با اقدامی که می کنیم 5 گرم در ساعت فراوری می گردد اما 20 درصد هم همزمان فراوری می کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "صالحی: همزمان درحال غنی سازی 60 درصد و 20 درصد هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی: همزمان درحال غنی سازی 60 درصد و 20 درصد هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید