شکست بزرگ بمب افکن غول پیکر آمریکا ، عکس

به گزارش انجمن آقای شرفی، بمب افکن بی 58 هاسلر با موتورهای غول آسا که به شوخی می گفتند در حداکثر قدرت ممکن است بال را از جا بکند، شاهکاری در عرصه مهندسی بود که خیلی زود به بایگانی سپرده شد.

شکست بزرگ بمب افکن غول پیکر آمریکا ، عکس

به گزارش خبرگزاری انجمن آقای شرفی، هاسلر به عنوان جانشین مستقیم بمب افکن بی 47 استراتوجت به عنوان یک بمب افکن میانه به خدمت عایدی تا تهدیدی برای پایگاه های خارج از کشور اتحاد جماهیر شوروی باشد.

پرواز با هاسلر کابوسی برای خلبانان نیروی هوایی آمریکا بود. بمب افکن افسارگسیخته و رام نشدنی که اغلب خلبان ها را در فرود و برخاست دچار مشکل می کرد. سیستم های کنترلی پیشرفته و البته پیچیده آن نیز بسیار کار را برای راهنمایی گر سخت می کرد. همه این موارد را باید به هزینه و تخصص بالا برای تعمیر و نگهداری آن اضافه نمود.

این مسائل باعث شد که از 116 فروند هاسلر نیروی هوایی آمریکا 26 فروند در سوانح گوناگون از میان بروند تا نرخ تلفات 22.4 درصدی را برای این ناوگان ثبت گردد. بعضی به شوخی می گفتند که اگر نیروی هوایی بی 58 را از خدمت خارج نمی کرد کل ناوگان در حوادث گوناگون نابود می شد.

دستور بازنشستگی بمب افکن بی 58 سال 1965 صادر شد و این هواپیما تا سال 1970 به طور کامل از نیروی هوایی کنار گذاشته شد و وظیفه اش به بمب افکن بی 52 سپرده شد که پس از دهه ها هنوز هم پرواز می نماید.

در بمب افکن پیشرفته اما شکست خورده ارتش آمریکا بیشتر با این پرنده آشنا شوید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "شکست بزرگ بمب افکن غول پیکر آمریکا ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست بزرگ بمب افکن غول پیکر آمریکا ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید