شرایط استفاده تاکسی های اینترنتی از طرح ترافیک چطور خواهد بود؟

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرنگاران آنلاین:مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد تسهیلات طرح ترافیک تاکسی های اینترنتی گفت: استفاده از طرح ترافیک برای تاکسی های اینترنتی مشابه برخورداری آژانس ها از یک سری تخفیفات خواهد بود.

شرایط استفاده تاکسی های اینترنتی از طرح ترافیک چطور خواهد بود؟

دستورالعمل نحوه فعالیت مسافربرهای اینترنتی هفته اول مهر با امضای وزیر کشور به استانداری های کشور ابلاغ شد.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به علت فعالیت خارج از قاعده تاکسی های اینترنتی در حوزه حمل و نقل شهری از این کسب وکارها در دادگاه شکایت کرده بود، اما بعد از ابلاغ دستورالعمل نحوه فعالیت مسافربرهای اینترنتی، این معاونت شکایت خود را پس گرفت.

در همین رابطه، علیرضا قنادان درگفت وگو با شهرنوشت، با بیان این که شرکت های مسافربری اینترنتی شرکت های خصوصی مستقل محسوب می شوند، مطرح نمود: هفته گذشته ضوابط حمل و نقلِ شرکت هایی که ذیل قانون نظام صنفی فعالیت می کنند و از اتحادیه ها برای فعالیت در حوزه و حمل و نقل هوشمند مجوز دریافت کرده اند، تعیین شد.

او اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل درون شهری یک سری ضوابط حمل و نقل عمومی وجود دارد که این ضوابط شامل شرایطی برای خودرو، راننده و نحوه فعالیت است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به این که ضوابط حمل و نقل در قالب یک دستورالعمل ملی به مسافربرهای اینترنتی توسط وزارت کشور ابلاغ شده است، گفت: درضمن نظارت براینکه آیا ضوابط ابلاغی توسط شرکت های حمل و نقل هوشمند رعایت می شود یا خیر بر عهده شهرداری ها است. بنابراین شهرداری ها ناظر بر اجرای رعایت ضوابط ملی حوزه حمل و نقل هوشمند توسط این شرکت ها هستند، اطلاعات تمامی ناوگان حمل و نقل هوشمند هم باید در سامانه ملی سما ثبت شود. نظارت شهرداری بر کنترل ضوابط از طریق همین سامانه اعمال می شود.

قنادان با بیان این که خودروهای شرکت های اینترنتی به دو ناوگان مجزای پرتردد و معمولی تقسیم بندی می شوند، شرح داد: ضوابط ناوگان پرتردد دقیقاً مشابه خودروهای حمل و نقل عمومی است؛ انجام معاینه فنی باید دوبار در سال انجام شود و سن فرسودگی کمتر از 10سال باشد. البته برای سن فرسودگی کمتر از 10سال یک مهلت زمانی سه ساله درنظرگرفته شده است تا طی این مدت شرکت ها قادر به کاهش تعداد خودروهایی با بیش از 10 سال سن باشند.

او گفت: برای رانندگان باید موضوع عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد لحاظ شود. همچنین بیمه این دسته از افراد باید مشابه بیمه آژانس ها باشد.

قنادان مطرح نمود: با ساماندهی تاکسی های اینترنتی در قالب دستورالعمل ابلاغی، این تاکسی ها به عنوان یکی از مدهای حمل و نقل عمومی به رسمیت شناخته خواهند شد و در چارچوب و ظرفیت تعیین شده توسط شورای ترافیک تهران و شورای اسلامی شهر تهران به مسافربرهای اینترنتی تسهیلاتی اختصاص پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد وضعیت طرح ترافیک مسافربرهای اینترنتی پس از ابلاغ این ضوابط گفت: درحال حاضر استفاده از طرح ترافیک برای مسافربرهای اینترنتی مشابه برخورداری آژانس ها از یک سری تخفیفات خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "شرایط استفاده تاکسی های اینترنتی از طرح ترافیک چطور خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط استفاده تاکسی های اینترنتی از طرح ترافیک چطور خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید