سفران لانگ کورس؛ از عجیب ترین های کمپانی رنو!

به گزارش انجمن آقای شرفی، سفران لانگ کورس از درب عقب به بعد طراحی نامتعارفی را به اشتراک می گذارد. چراغ های عقب و شیب درب این قسمت نیز همین شرایط را دارند.

سفران لانگ کورس؛ از عجیب ترین های کمپانی رنو!

سفران یکی از محصولات کمپانی رنو است که در فاصله سال های 1992 تا 2000 روی خط فراوری قرار داشت. در زمان فراوری، محصولات خانواده سفران گران ترین های رنو بودند و در رده خودرو های لوکس این کمپانی قرار داشتند. مجموعا حدود 300 هزار دستگاه سفران فراوری شد که در مقایسه با سایر محصولا رنو عدد کمی محسوب می گردد.

اما در این مطلب سراغ عجیب ترین محصول سفران می رویم که در سال 1994 و طی نمایشگاه خودروی پاریس معرفی گردید. این خودرو سفران لانگ کورس نام داشت. البته در بعضی از منابع به نام دقیق تر؛ سفران وی 6 توربو لانگ کورس اشاره شده است.

همانطور که از نام این رنو معین است، در بخش پیشرانه از تپنده 6 سیلندر توربودوقلو با 250 اسب بخار خروجی استفاده شد. سامانه تمام چرخ محرک نیز در شرایط فعال قرار داشت. سفران لانگ کورس از درب عقب به بعد طراحی نامتعارفی را به اشتراک می گذارد. چراغ های عقب و شیب درب شیشه ای این قسمت نیز همین شرایط را دارند.

این نمونه اولیه یا نسخه پروتوتایپ با توجه به فروش پایین محصولات خانواده سفران هیچ گاه برای حضور در خط فراوری انبوه مورد توجه رنو قرار نگرفت. البته ظاهر عجیب و غریب آن نیز عملا ریسک بالایی را برای عبور از نسخه پروتایپ طلب می کرد که در نهایت کسی در رنو آن را عهده دار نشد.

همین نمونه اولیه در سال 2012 طی یک حراج و با 22636 یورو به مالک تازه واگذار شد.

منبع: فرادید

به "سفران لانگ کورس؛ از عجیب ترین های کمپانی رنو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفران لانگ کورس؛ از عجیب ترین های کمپانی رنو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید