سازمان لیگ: استراماچونی نمی تواند به استقلال برگردد

به گزارش انجمن آقای شرفی، سازمان لیگ فوتبال عقد قرارداد با بازیکن و مربی خارجی را ممنوع اعلام نمود. ممنوعیتی که به تصویب هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم رسید. ماه ها پیش از تصویب این ممنوعیت در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، اما موضوع ممنوعیت عقد قرارداد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با بازیکن و مربی خارجی از سوی وزارت ورزش و جوانان مطرح شد.

سازمان لیگ: استراماچونی نمی تواند به استقلال برگردد

این قانون، اما همان زمان که تصویب شد بحث های مختلفی داشت. مثل اینکه تکلیف مربیان و بازیکنان خارجی که با باشگاه ها قرارداد داشتند یا قراردادشان به خاتمه می رسید، چه می شود؟ به همین خاطر تنها تبصره ای که در این قانون آمد این بود که مربیان یا بازیکنان خارجی که با تیم های خود قرارداد دارند، می توانند بمانند. حتی اگر قراردادشان در همین فصل به خاتمه رسیده باشد، می توانند با همان باشگاه قراردادشان را تمدید کنند.

یکی از اعضای هیأت رئیسه سازمان لیگ، اما درباره اینکه این تبصره شامل حال بازیکنان یا مربیانی که قراردادشان را فسخ کرده اند می شود یا نه، می گوید: بازیکنان یا مربیان خارجی که قرارداد خود را فسخ کرده اند، نمی توانند با همان باشگاه یا باشگاه دیگر قرارداد ببندند، چون این موضوع مستلزم عقد قراردادی جدید است و براساس مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ممنوع اعلام شده است.

زمزمه وجود چنین تبصره ای و ابهامات مربوط به آن، اما همزمان با مذاکرات سعادتمند با استراماچونی شروع شد. وقتی مدیرعامل باشگاه استقلال مذاکرات خود با استراماچونی برای عقد قرارداد 2 ساله و 3 میلیون یورویی را به طور شفاف و واضح تکذیب نکرد. باشگاه استقلال که هر خبر نادرستی را حتی از سوی رسانه های محلی به طور رسمی تکذیب می کند، مقابل خبر رسمی وب سایت ایتالیایی و معتبر توتومرکاتو وب سکوت کرد تا بحث بازگشت استراماچونی جدی تر مطرح شود. این وب سایت مدعی شد: کنندگان استقلال و در صدر آن ها احمد سعادتمند برای برگرداندن آندره آ استراماچونی به نیمکت استقلال راهی رم شده اند و استرا 48 ساعت از مدیران تیم فرصت خواسته تا نظر نهایی اش را اعلام کند.

موضع استقلال نسبت به این خبر، اما چیزی جز سکوت نبود. فشار ناشی از ممانعت مدیریت باشگاه به شفاف سازی درباره تصمیم باشگاه برای سرمربی آینده اش، همان چیزی بود که نارضایتی فرهاد مجیدی را در پی داشت. بدون اینکه آمدن استراماچونی مورد بحث باشد.

در همین گیر و دار بود که معلوم نشد از کدام منبع زمزمه ها مبنی بر تبصره قانون سازمان لیگ و بلامانع بودن عقد قرارداد با مربیانی که علیه باشگاه های پرسپولیس و استقلال پرونده باز دارند، مطرح شد. این زمزمه ها، اما همزمان شد با مطلبی که درباره مذاکره استقلال با استراماچونی در وبسایت جیانلوکا دی مارتزیو فعال مشهور جابجایی فوتبال ایتالیا منتشر شد.

در این مطلب نوشته شده بود: در ایران قانون جدیدی وضع شده و پس از موضوع کرونا، ارزش ریال سقوط کرده و فدراسیون فوتبال این کشور محدودیت برای جذب مربی خارجی ایجاد کرده است، اما برای شخصی مثل استراماچونی نمی تواند مسئله ای ایجاد کند، چون مورد ویژه ای است و با توجه به سابقه مربیگری شاید مشکل خاصی برای این چهره به وجود نیاید.

این موضوع، اما از سوی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال رد می شود. سازمان لیگ اعلام کرده است که عقد هر قرارداد جدیدی ممنوع است و بازگشت استراماچونی یا کالدرون به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بهانه توافق بابت بدهی های سنگین این دو باشگاه، امکان پذیر نیست. مگر اینکه این موضوع به طور رسمی مطرح شود و ابتدا در هیأت رئیسه سازمان لیگ و بعد در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به تصویب برسد که با توجه به تبعیض هایی که این موضوع بین باشگاه ها به وجود می آورد، بعید است به تصویب برسد.

منبع: ایران ورزشی

منبع: فرارو

به "سازمان لیگ: استراماچونی نمی تواند به استقلال برگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان لیگ: استراماچونی نمی تواند به استقلال برگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید