زنان تیرانداز معلول ایران حرف اول را در جهان می زنند

به گزارش انجمن آقای شرفی، در آستانه اعزام تیم ملی تیراندازی معلولان به مسابقات جهانی کرواسی، سرمربی تیم ملی از آمادگی بالا این تیم برای شرکت در رقابت های جهانی که از 31 شهریور در کرواسی برگزار خواهد شد، خبر داد و گفت: تمام تلاشمان بر این است که علاوه بر رکوردشکنی، بهترین جایگاه را کسب کنیم.

زنان تیرانداز معلول ایران حرف اول را در جهان می زنند

به گزارش انجمن آقای شرفی، تیم ملی تیراندازی معلولان در حالی بامداد امروز (سه شنبه) راهی رقابت های جهانی کرواسی شد که سرمربی تیم ملی شرایط این تیم را از نظر رکوردی و آمادگی بدنی برای شرکت در مسابقات جهانی مثبت ارزیابی کرد و معتقد است؛ با وجود جوانگرایی در تیم بعد از بازی های پارالمپیک ریو و افزایش تعداد ماده های تیراندازی، سعی مان بر این است تا تعداد مدال های خود را افزایش و بهترین جایگاه را در جهانی کرواسی کسب کنیم.

در آستانه اعزام تیم ملی تیراندازی معلولان به مسابقات جهانی کرواسی، خبرنگار انجمن آقای شرفی گفت وگویی را با تیراندازان اعزامی و سرمربی تیم ملی انجام داده است که می خوانید.

زنان تیرانداز معلول ایران حرف اول را در جهان می زنند

حسین امیری سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولان با اشاره به عملکرد خوب زنان تیرانداز در اردوهای آمادگی نسبت به مردان معتقد است؛ برای آماده سازی تیم و انتخاب بهترین نفرات جهت شرکت در مسابقات جهانی کرواسی، دو مرحله اردوی آمادگی داشتیم که در جریان این اردو با رکوردگیری متعددی که از تیراندازان زن و مرد داشتیم در نهایت 3 تیرانداز مرد و 9 تیرانداز زن را در رشته های تپانچه بادی 10متر و خفیف 50متر برای کرواسی انتخاب کردیم. در بخش تیراندازی معلولان زنان آموزش پذیرتر و قویتر از مردان هستند و حرف او را در جهان می زنند. ضمن این که شرایطمان برای کسب مدال در بخش زنان بهتر از مردان است. به هر صورت با استعدادهای خوبی که در بخش تیراندازی زنان کشف کردیم، معتقدم در رقابت های جهانی و بازی های پاراآسیایی آینده در کنار ساره جوانمردی تک ستاره های دیگری خواهیم داشت که جایگاه خوبی را برای تیراندازی معلولان رقم خواهند زد.

حریف تیراندازان در کرواسی رکورد آنهاست

در رقابت های جهانی کرواسی رکورد تیراندازان حریفانشان است و تیراندازی می تواند بهترین عملکرد را در کرواسی داشته باشد که بدون توجه به حریف خود رکوردی را که در تمرینات به ثبت می رساند، در مسابقات نیز آن را تکرار کند. البته 12 تیراندازی که در رشته های P1 (تپانچه بادی مردان)، P2 (تپانچه بادی زنان) و R4،R2و R5 (تفنگ SH2 زنان) به مسابقات جهانی کرواسی اعزام می کنیم، امید زیادی به کسب 2مدال طلای انفرادی زنان و مدال تیمی مردان را داریم. البته اگر مسابقات در بخش تیمی زنان نیز برگزار شود، بدون شک مدال طلای تیمی زنان نیز نصیب تیراندازان ایرانی خواهد شد.

البته این رقابت ها چون سهمیه ورودی به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا اندونزی و مسابقات جهانی کره جنوبی را در سال آینده دارد، سعی مان بر این است علاوه بر افزایش تعداد مدال های خود، سهمیه ورودی را نیز کسب کنیم.

امیدوارم ساره جوانمردی بعد از ازدواجش افت نکند

جوانمردی استعدادی است که فکر می کنم دیگر چنین استعدادی در تیراندازی معلولان کشف نشود. وی با آمادگی خوب و قدرت جنگندگی بالایی که دارد، مطمئنم در هر دو ماده تپانچه 10متر بادی و 50متر خفیف باز هم پیروز به کسب مدال طلا خواهد شد. البته قرار است بعد از بازگشت از مسابقات جهانی کرواسی ازدواج کند که امیدوارم بعد از ازدواج افت نکند و قدرت جنگندگی خود را همچنان حفظ نگه دارد.

از جوانان انتظار مدال آوری در کرواسی نداریم

از 12 تیرانداز اعزامی به مسابقات جهانی کرواسی را 5 نفر تیراندازان جوان تشکیل می دهد که برای اولین بار در تورنمنت جهانی شرکت می کنند. البته در بین آنها استعدادهایی همچون رقیه شجاعی، زهرا غلامزاده و سمانه کوثر مدار وجود دارد که اگر در این تورنمنت حتی به فینال برسند کار بزرگی انجام دادند. این ها تیراندازانی هستند که برای بازیهای پاراآسیایی جاکارتا و پارالمپیک 2020 آماده می کنیم و قطعا در رقابتهای آینده از تک ستاره های رشته تیراندازی معلولان خواهند بود.

در مسابقات جهانی کرواسی قصد رکوردشکنی ندارم

ساره جوانمردی قهرمانی طلایی بازی های پارالمپیک ریو که برای دومین بار در مسابقات جهانی کرواسی حضور پیدا می کند، شرایط خود را برای حضور در این تورنمنت بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دور گذشته این مسابقات توانستیم به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم و در تپانچه انفرادی، تیمی بانوان و نیز تپانچه خفیف، مدال های ارزشمندی کسب کردیم.

برای شرکت در این تورنمنت نیز تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و با وجود آسیب دیدگی جزیی، تلاش کردم آمادگی ام را در سطح مطلوب حفظ کنم. البته در بخش خفیف تمریناتم بسیار بهتر بود و از رکوردهایی که به ثبت رساندم، رضایت دارم.

هدفم کسب سهمیه ورودی بازی های پاراآسیایی جاکارتا و جهانی کره جنوبی است

طبق هدف گذاری اجرا شده، قصدی برای رکورد شکنی در مسابقات جهانی کرواسی را ندارم. هر چند برای کسب سکو تلاش خواهم کرد، اما هدف اصلی دریافت ورودی مسابقات پاراآسیایی جاکارتا و قهرمانی جهان کره جنوبی است و نیز ارتقا جایگاه در رنکینگ جهانی که امیدوارم به همه اهداف پیش بینی شده دست پیدا کنم.

هر چند از سوی برگزار کننده، رقابت های تیمی بانوان در تپانچه بادی 10 متر حذف شده و تنها در بخش انفرادی مسابقه داریم. اما در تپانچه خفیف، بخش تیمی حذف نشده و امیدوارم قهرمانی مسابقات تیمی را که تاکنون چندین بار به نام ایران به ثبت رسیده، دوباره تکرار کنیم.

در هر دو ماده تپانچه بادی و خفیف به دنبال مدال هستم

سمیرا ارم دارنده مدال طلای جهانی کرواسی در سال 2015 شرایط خود را برای کسب دومین مدال در رقابت های جهانی کرواسی در رشته تپانچه بادی 10متر و 50متر خفیف بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مسابقات جهانی کرواسی سال 2015 تنها در رشته تپانچه بادی 10متر شرکت کردم اما در این تورنمنت قصد دارم در تپانچه خفیف 50متر نیز حضور پیدا کنم. هر چند در رشته تپانچه خفیف تجربه حضور در میادین جهانی را نداشتم اما رکوردم در هر دو ماده بالاست و امید زیادی دارم که در هر دو ماده بتوانیم بهترین عملکرد را در جهانی کرواسی داشته باشم.

بازیهای پاراآسیایی جاکارتا اندونزی هدف اصلی است

مسابقات جهانی کرواسی برای من حالت تدارکاتی دارد تا با حضور هر چه قویتر در این تورنمنت علاوه بر کسب بهترین نتیجه در تپانچه بادی و خفیف سهمیه ورودی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا اندونزی را نیز کسب کنم. البته بعد از این تورنمنت قرار است تیم ملی تیراندازی در مسابقات جهانی تایلند که آبانماه برگزار می شود، شرکت کند که من امیدوارم با مدال آوری در کرواسی حضورم را در رقابت های جهانی تایلند نیز تثبیت کنم و با روحیه بالایی خود را برای رقابت های جهانی کره جنوبی و سپس بازیهای پاراآسیایی اندونزی آماده کنم.

قول مدال تیمی می دهم نه انفرادی!

مهدی زمانی دیگر تیرانداز اعزامی که قرار است در مسابقات جهانی کرواسی در تپانچه بادی 10متر و خفیف 50متر تیر بزند، شرایط خود را برای شرکت در این رقابتها ایده ال مطرح نمود و گفت: اگرچه خود را برای کسب مدال انفرادی آماده کردم، اما در بخش تیمی تپانچه بادی 10متر شرایط بهتری داریم و من امیدوارم جزء 3 تیم برتر قرار بگیریم. البته برای کسب مدال انفرادی به سختی تمرین کردم و رکوردهای خوبی را نیز به ثبت رساندم، اما متاسفانه تا به الان پیروز به کسب مدال انفرادی نشدم. امیدوارم در مسابقات جهانی کرواسی این توفیق حاصل شود و علاوه بر کسب مدال تیمی در بخش انفرادی نیز برای اولین بار به مدال جهانی دست پیدا کنم.

رقابت های جهانی کرواسی از 31 شهریور آغاز و تا 4 مهر ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زنان تیرانداز معلول ایران حرف اول را در جهان می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان تیرانداز معلول ایران حرف اول را در جهان می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید