بهترین غذای خیابانی را در کدام شهرهای دنیا بخوریم

به گزارش انجمن آقای شرفی، اصولا وقتی کسی به سفری غیرداخلی می رود، یکی از سوال های اصلی که از او می پرسند، این است: غذا چی خوردی؟ منظور از این غذا صرفا غذای رستورانی است، این در حالی است که غذای خیابانی یکی از مهم ترین و محبو ب ترین جاذبه های گردشگری در تمام کشورهای دنیاست. گواهش همین تهران خودمان که این روزها خیابان سی تیرش، پاتوق طرفداران غذاهای خیابانی شده است.

بهترین غذای خیابانی را در کدام شهرهای دنیا بخوریم

غذای خیابانی برای ما، در تعریف سنتی اش، در زمستان یعنی آش، باقالی و لبو پخته و این روزها ذرت مکزیکی و در تابستان یعنی چاقاله بادام و یک سری میوه دیگر و برای قدیمی ترها یخ در بهشت. البته غذای خیابانی در روستاهای ما بیشتر معنا پیدا می کند تا در شهرهامان. اما شهرهایی در دنیا هستند که به غذای خیابانی شان در میان گردشگران معروفند. به عنوان مثال، مراکش را پایتخت غذای خیابانی در دنیا می دانند. برای آشنایی بیشتر با این شهرها با مجله انجمن آقای شرفی همراه باشید.

غذای خیابانی در بانکوک، تایلند

وقتی بحث تنوع و کیفیت غذای خیابانی به میان می آید، فقط چند شهر می توانند با بانکوک رقابت کنند. غذاهایی مثل رشته فلفلی، پوره برنج و پای گوشت را تنها می توان در ازای مبلغ ناچیز و بدون معطلی در این شهر پیدا کرد.

بالی، اندونزی

کباب چوبی های این شهر را که یکی از معروف ترین غذاهای خیابانی اش است. گوشت را در زردچوبه و سس مخصوص کباب یا به قول خارجی ها سس باربکیو می خوابانند، روی ذغال کباب می کنند و با سس کره بادام زمینی برای مشتریان سرو می کنند. سوغات بالی

پکن، چین

به طور کلی چین به غذاهای خیابانی دریایی اش معروف است. شاید به مذاق ما چندان خوش نیاید اما یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری چینی ها، به خصوص در پکن محسوب می شود.

هوچی مین، ویتنام

بن می که برگردانش در زبان ما می شود باگت یکی از محبوب ترین محصولات صادراتی ویتنام است که در خیابان هایشان تقریبا آن را با هر چیزی ساندویچ می کنند و می فروشند. از جمله بهترین باگت های ویتنامی را می توان در شهر هوچین می پیدا کرد.

هنگ کنگ

در خیابان های هنگ کنگ می توان یک جور غذای خیابانی غیرمتعارف که با تخم مرغ درست می شود، پیدا کرد. وافل ترد تخم مرغ یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی هنگ کنگ است.

قاهره، مصر

جز فلافل و شاورما، گردشگران می توانند با یک دنیا غذای متنوع تجربه تازه ای را در خیابان های قاهره از سر بگذرانند. سفر به مصر

بمبئی، هند

بمبئی به غذاهای متنوع، خوشمزه، ارزان و البته تند خیابانی اش معروف است.

سیدنی، استرالیا

سیدنی یک بازار ماهی دارد که به غذاهای دریایی تازه اش معروف است. در خیابان های این شهر با همین موجودات دریایی غذاهای متنوعی می توان پیدا کرد.

پاریس، فرانسه

غذای لذیذ خیابانی با مناظر شگفت انگیز یکی از چندین دلایلی است که پاریس را عروس اروپا کرده است.

پورت لند، اورگن، ایالات متحده

چورو یا همان دونات اسپانیایی یکی از معروف ترین غذاهای خیابانی پورت لند ایالت اورگن است که در شمال غربی اقیانوس آرام واقع شده است.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "بهترین غذای خیابانی را در کدام شهرهای دنیا بخوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذای خیابانی را در کدام شهرهای دنیا بخوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید