رونمایی از طرح جالب مایکروسافت برای آینده ویندوز

به گزارش انجمن آقای شرفی، در حالی که AMD و اینتل از تراشه های مجهز به موتور هوش مصنوعی خود رونمایی نموده اند، مایکروسافت برنامه های بزرگی در زمینه هوش مصنوعی ویندوز دارد.

رونمایی از طرح جالب مایکروسافت برای آینده ویندوز

پانوس پانای، مدیر بخش ویندوز مایکروسافت با حضور در نمایشگاه CES 2023 درباره آینده هوش مصنوعی ویندوز صحبت کرد. او در کنفرانس مطبوعاتی خود به حضار گفت: هوش مصنوعی به معنای واقعی کلمه نحوه انجام تمام کارهای در ویندوز را بازسازی خواهد نمود.

متأسفانه پانای به جزئیات زیادی در خصوص نحوه استفاده ویندوز از قابلیت های هوش مصنوعی اشاره نکرد. بااین حال او برای ادعای خود این مثال را عنوان نمود که وب کم رایانه شخصی می تواند پس زمینه را تار کند، تماس چشمی را تشخیص دهد و به طور اتوماتیک در طول کنفرانس ویدیویی، فرد را داخل یک قاب قرار دهد. بعلاوه به گفته او، تمام این عملنمودها باتری بسیار کمی مصرف می نمایند.

AMD امروز پردازنده های لپ تاپ Ryzen 7000 را معرفی کرد که از آنها به عنوان اولین تراشه های x86 یادشده که دارای موتور اختصاصی هوش مصنوعی هستند. تراشه ای که طبق ادعای سازنده آن، 20 درصد سریع تر از تراشه موجود در مک بوک پرو M1 پرو اپل است.

تصور این موضوع که مایکروسافت برنامه های بزرگی برای استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی در ویندوز دارد، بسیار هیجان انگیز است؛ به خصوص به این علت که تراشه های موبایل AMD تنها تراشه های x86 با موتورهای هوش مصنوعی داخلی نخواهند بود. اینتل نیز میخواهد در تراشه های Meteor Lake خود از آنها استفاده کند؛ پردازنده هایی که قرار است اواخر امسال میلادی عرضه شوند.

تا به امروز مایکروسافت از پردازش های هوش مصنوعی روی یک تراشه ARM در Windows Studio Effect استفاده نموده است که در تماس ها باعث حذف نویز پس زمینه می شد. اکنون می توان به نوعی انتظار داشت که انجام چنین کارهایی در آینده، برای لپ تاپ ها و تبلت های ویندوزی نیز در دسترس قرار بگیرد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "رونمایی از طرح جالب مایکروسافت برای آینده ویندوز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از طرح جالب مایکروسافت برای آینده ویندوز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید