خطر سیلاب فعلاً کوشک حمیدیه را تهدید نمی کند

به گزارش انجمن آقای شرفی، معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: باتوجه به میزان فعلی دبی رودخانه در حمیدیه، در حال حاضر خطر جدی ای اثر تاریخی کوشک حمیدیه را تهدید نمی کند.

خطر سیلاب فعلاً کوشک حمیدیه را تهدید نمی کند

به گزارش انجمن آقای شرفی به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده سه شنبه 20 فرودین ماه 97 در بازدید از مناطق سیل زده دشت آزادگان، حمیدیه و سوسنگرد اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب های اخیر در سطح استان خوزستان، همه امکانات شهرستان و استان در قالب ستاد بحران و باحضور مردم در کوشش برای به حداقل رسانیدن آسیب ها به زیرساختهای شهری و روستایی و حفاظت از جان و مال مردم هستند.

او با بیان این که به همین دلیل، حفاظت از میراث فرهنگی منطقه نیز در دستورکار مسئولان میراث فرهنگی استان است اضافه کرد: همکاران ما در منطقه تا بدینجا در ستادهای بحران ضمن یاری رسانی به مردم تمام سعی و کوشش خود را برای حفاظت از آثار تاریخی به عمل آورده اند.

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: باتوجه به جاری شدن سیلاب در شهرستان حمیدیه و همجواری کوشک تاریخی این شهرستان با رودخانه، نگرانی از وضعیت آن وجود دارد. البته اثر یادشده در سطحی بالاتر از شهر واقع و احداث شده که این موضوع باعث عدم آسیب رسیدن به این بنای تاریخی درحال حاضر شده است.

وی گفت: باوجود این، همچون دیگر مناطق ساحلی شهرستان حمیدیه با احداث خاکریز و آب بند در حاشیه و مواضع احتمالی ورود آب رودخانه، فعلاً از هجوم رودخانه به درون محوطه جلوگیری شده است.

ارسطوزاده با بیان این که اگر دبی رودخانه بیش از میزان کنونی نباشد خطر جدیای اثر یاد شده را تهدید نمی کند تأکید کرد: مقاوم سازی های اخیر در بنا نیز باعث استحکام بیش از پیش آن شده است.

او احیا محوطه و بنای کوشک حمیدیه را از جمله اقداماتی مطرح نمود که در دستورکار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان قرار گرفته است و اضافه کرد: برآورد خسارات واردشده به بنا در این سیلاب و بارندگی های سال گذشته نیز محاسبه و به مراجع گزارش شده است.

منبع: میراث آریا

به "خطر سیلاب فعلاً کوشک حمیدیه را تهدید نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر سیلاب فعلاً کوشک حمیدیه را تهدید نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید