حقایق جالبی درباره شکلات ، نکات جالبی که نمیدانستید!

به گزارش انجمن آقای شرفی، شکلات خوراکی ست خارق العاده که عاشقان و هواداران بسیاری در سراسر کره زمین دارد. در مطلب زیر قصد داریم حقایقی جالب و خواندنی که شاید از آنها بی اطلاع باشید، درباره شکلات این خوشمزه محبوب را به همه دوستداران آن ارائه دهیم: 1.بوی مطبوع شکلات با افزایش امواج تتا مغزی باعث آرامش و انبساط خاطر می گردد.در ادامه با حقایق جالبی از شکلات با ما همراه باشید.

حقایق جالبی درباره شکلات ، نکات جالبی که نمیدانستید!

2.شکلات سفید در حقیقت شکلات نیست! چرا که اصلا کاکائویی نه به صورت مایع و نه جامد در آن استفاده نشده است.

3.در مجموعه حقایق جالبی از شکلات بدانید که برای درست کردن 450 گرم شکلات، 400 دانه کاکائو مورد استفاده قرار می گیرد.

4.ابداء نماینده کوکی که تکه های شکلات در آن به کار رفته، ایده خود را به قیمتی بسیار عجیب و جالب توجه به شرکت نستله فروخت، او خواهان این بود که شرکت نستله شکلات مورد استفاده او را برای یک عمر برایش تامین کند.

5.شکلات هایی تحت عنوان ام اند ام در سال 1941 خلق شدند و منظور از فراوری آنها این بود که سربازان بتوانند بدون نگرانی از آب شدن شکلات از استفاده از آن لذت ببرند.

6.در هر ثانیه، آمریکایی ها در مجموع حدود 45.5 کیلوگرم شکلات مصرف می نمایند.

7.طبق آمار گینس، بزرگترین تخته شکلاتی که تابحال در دنیا درست شده، 5792 کیلوگرم وزن داشته است.

8.تاجر شکلات به نام میلتون هارشی رزرو مسافرت خود با کشتی تایتانیک را به علت پیشامد مسئله های کاری ،در لحظه آخر مسافرت خود را کنسل کرد.

9.خوردن روزانه شکلات تلخ با درصد تلخی بالا، ریسک بیماری های قلبی را تا 3/1 ام کمتر میکند.

10.شکلات قادر است باعث بیماری حیواناتی نظیر سگ ها و گربه ها و گاهی حتی سبب مرگ آنها شود!!

11.شکلات خاصیت آنتی باکتریال داشته و از پوسیدگی و خرابی دندان ها جلوگیری می نماید.

12.در سال 2013، کشور بلژیک پیروز به تهیه نسخه های محدودی از تمبرهایی با عطر و رایحه شکلات شد که در نوع خود جالب و مورد توجه بود.

13.شکلات محبوب و پر هوادار نوتلا، در جریان جنگ دنیای دوم ابداع شد، زمانی که یک شیرینی پز ایتالیایی برای اینکه بتواند از ذخیره کاکائوی خود برای مدت طولانی تری استفاده کند آن را با فندق ترکیب نمود به این صورت کاملا تصادفی شکلاتی ابداء شد که بعدها محبوبیت میلیونی در بین شکلات دوستان پیدا کرد .

14.درباره شکلات بدانید که تنها ماده خوراکی است که در دمای 33 درجه سلسیوس (یعنی کمی پایین تر از دمای بدن انسان) ذوب می شود و دقیقا به همین علت است که شکلات در دهان شما آب می شود.

15.وقتی مشکل سرفه داشته باشید، در کمال تعجب ،شکلات موثرتر از کدئین عمل می نماید.امتحانش بی ضرر است.

16.محققان قادر هستند با گذراندن شکلات از یک میدان الکتریکی، تا اندازه 20% از چربی آن بکاهند.که این مورد جالب توجه افراد رژیمی میباشد.

17.در مجموعه حقایق جالبی از شکلات بدانید که محققان به تازگی دریافته اند که در کمال تعجب، شکلات داغ در فنجان های پرتغالی رنگ مزه بهتری به خود می گیرد.

18.کشور بلژیک 220 هزار تن شکلات در سال فراوری می نماید که عنوان بزگترین فراوری نماینده دنیا را تصاحب نموده و بعلاوه فرودگاه بین المللی بروکسل یکی از بزرگترین مراکز فروش شکلات در دنیا به شمار می رود.

منبع: همگردی

به "حقایق جالبی درباره شکلات ، نکات جالبی که نمیدانستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالبی درباره شکلات ، نکات جالبی که نمیدانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید