برند لاگوست؛ داستان به جهان آمدن کروکودیل مشهور

به گزارش انجمن آقای شرفی، برند لاگوست (Lacoste) توسط رنه لاگوست تنیس باز فرانسوی در سال 1933 تاسیس شد. این برند مشهور فرانسوی در حدود 80 سال است که با لوگوی معروف کروکودیل خود روی محصولات ورزشی در سراسر دنیا عرضه می شود.

برند لاگوست؛ داستان به جهان آمدن کروکودیل مشهور

بعد از گذشت هشتاد سال لاگوست به نامی آشنا بدل گشته که در بین طرفدارانش بسیار محبوب است. این برند در این سال ها توانسته است که صندلی ویژه ای در بین فراوری کنندگان پوشاک بدست آورد. در ادامه به مسیری که لاگوست طی نموده و به مقبولیت برند کنونی رسیده خواهیم انداخت.

لاگوست، داستان یک برند نمادین

عشق به بازی، عطش نوآوری و ظرافت مخصوص فرانسوی ترکیباتی است که می توان برای بیان این برند فرانسوی به کاربرد. برندی که همیشه یادآور بنیانگذار خود رنه لاگوست است. این تنیس باز فرانسوی با فراوری محصولات خود انقلابی در شیوه پوشش روزمره مردم در آن دهه ها ایجاد کرد.

در تب و تاب دهه بیست زندگی اش، تنیس باز جوانو با استعداد رنه لاگوست ده سال پیش از آنکه به نماد یک برند پیروز بدل شود، بابازی خیره کننده و جوانمردانه توجه ها را به خود معطوف نموده بود.

سال 1923: تولد کروکودیل مشهور

پس از یکی از مسابقات جام دیویس در بوستون،روزنامه نگاری امریکایی رنه لاگوست را کروکودیل نامید به خاطر شرطی کهاین بازیکن تنیس با مربی خود بر روی یک چمدان کروکودیل بسته بود. اولین بار درسال 1927 روبرت جرج لوگوی کروکودیل را طراحی کرد و به آن جان بخشید.

سال 1927: اوج دوران ورزشی لاگوست

سیمون تیون دو له چاوم همسر رنه لاگوست هم به مانند شوهرش تنیسور حرفه ای بود و نقش تاثیر گذاری در شکل گیری کروکودیل مشهور داشت. از سال 1925 تا 1927 لاگوست تمامی جوایز مسابقات معتبر تنیس را از آن خود کرد و در اوایل دهه 30 بود که به فکر بازنشستگی از این ورزش افتاد.

سال 1933: تاسیس کمپانی لاگوست

بعد از خداحافظی از زمین تنیس در اوایل دهه­ 30میلادی، او کمپانی لاگوست را با دوستش آندره گیلر که مدیر بزرگترین شرکت فراوریلباس­ های کشباف در فرانسه بود تاسیس کرد و آن دو به فراوری تیشرت های آستین کوتاهپولو با نشان یک کروکودیل بر روی آن پرداختند. این تیشرت ها از جنس پارچه­ نخیراه راه بودند که تنفس در حین بازی را راحت تر میکرد. فراوری این تیشرت ها شروعراهی بود که الهام بخش بسیاری از برندهای ورزشی شد و نوعی خاص از سبک زندگی رامعرفی می کرد.

انقلاب پولو در نه تنها در ورزش بلکه در همه ابعاد زندگی مردم نفوذ کرد. رنه لاگوست با اولین تبلیغاتخود، این نام تجاری را به طور رسمی راه اندازی کرد و وارد جهانی جذاب مد شد.

سال 1951: ورود به بازار آمریکا

لباس های تنیس لاگوست در سال 1952 راه خود را بهآمریکا باز کردند و با شعارسمبل صلاحیت یک ورزشکار و با هدفآشنایی طبقه­ مرفه جامعه با لاگوست به فعالیت ادامه دادند.

هر فصل رنگ مخصوص به خودش را دارد! در سال 1951رنه لاگوست تیشرت های پولو تک رنگ و به دنبال آن راه راه را روانه بازار کرد.

پیشرفت برند لاگوست از اواخر دهه پنجاه میلادی

در سال 1958، اولین کالکشن بچگانه لاگوستفراوری شد. در دهه هفتاد لاگوست اقدام به راه اندازی کمپین های تبلیغات بینالمللی کرد و در دهه هشتاد لاگوست دایره محصولات خود را با فراوری عینک های آفتابی و کفش های تنیس بسیار وسیع تر کرد.

در سال 2005 نزدیک بهپنجاه ملیون از محصولات لاگوست در بیش از 110 کشور جهان به فروش رسید. باامضای قرارداد لاگوست با چند تن از تنیس بازان جوان، محبوبیت این برند روز به روز افزایش یافت واین مارک دوباره بر سر زبان ها افتاد. با حضور طراح خلاق فرانسوی کریستوف لمار، محصولات لاگوست به سمت طراحی های مدرن سوق پیدا نموده و به محبوبیتی بیش از پیش دست یافت.

لاگوست همچنین تصمیم بهحضور بیشتر و پررنگ تر در ورزش گلف گرفت. برنارد لاگوست در اوایل سال 2005 به شدتبیمار شد و همین موضوع باعث شد تا مدیریت شرکت را به برادر کوچک ترش مایکل اگوستبسپارد. خاتمه برنارد در 21 مارس 2006 در پاریس از جهان رفت.

لاگوست بعد از فوت برنارد

در ژانویه 2007 اولینسایت تجارت الکترونیک خود را برای بازار امریکا معرفی کرد. رنه لاگوست نام بنیادیاست که با هدف یاری به دانش آموزان به ورزش در مدارس راه­­ اندازی شده است.

در سال 2010 و با شروعهمکاری فلیپ الیور باپتیستا، طراح جوان برند، توانست دور تازه ­ای در ارائه نشانه ­هاو ارزش های نام تجاری یعنی همان کردکودیل کوچک را شروع کند.

لاگوست لایو، خط جدیدفراوریی این برند است که با هدف گذاری جذب مخاطب جوان راه اندازی شد.

حرف آخر

لاگوست یکی از مشهورترینمارک های معرف سبکی خاص از زندگی است که با تیشرت های ساده پولوی خود هنوز همکارامد و در عین حال بسیار شیک هستند.

گروه مد و پوشاک انجمن آقای شرفی

منبع: setare.com

به "برند لاگوست؛ داستان به جهان آمدن کروکودیل مشهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برند لاگوست؛ داستان به جهان آمدن کروکودیل مشهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید