افزایش ازدواج باعث کاهش ناهنجاری های اجتماعی در کشور می گردد

به گزارش انجمن آقای شرفی، محمداسماعیل سعیدی ظهر امروز شنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی مبارزه با مفاسد اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر ضرورت حذف تشریفات در ازدواج گفت: باید ازدواج آسان در جامعه گسترش یابد و تسهیلات ویژه ای هم به زوج های جوان ارائه گردد.

افزایش ازدواج باعث کاهش ناهنجاری های اجتماعی در کشور می گردد

وی سپس با تاکید بر اینکه هرچه ازدواج در جامعه بیشتر گردد به همان اندازه نیز از میزان ناهنجاری ها و فسادهای اجتماعی کاسته می گردد، ادامه داد: ترویج ازدواج نیازمند اصلاح نظام آموزشی است که دولت و مجلس در این خصوص می توانند گام های بزرگی بردارند.

سعیدی با اشاره به اینکه باید قانون تسهیل ازدواج نیز اجرایی گردد، گفت: انجام کارهای فرهنگی و زیربنایی برای توجیه جوانان به ازدواج باید از نظام آموزشی کشورمان شروع گردد تا شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه مشکل اشتغال و گرانی ها، تهاجم فرهنگی دشمن و فقدان آموزش های قبل از ازدواج باعث کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در جامعه گردیده است.

وی سپس اضافه نمود: فقدان مسئولیت پذیری جوانان در تشکیل خانواده نیز از دیگر عوامل کاهش رغبت جوانان برای ازدواج است.

موسی خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز در این جلسه گفت: بخش از آسیب های اجتماعی که در جامعه مشاهده می کنیم ناشی از طلاق است. باید دستگاه های فرهنگی و مسئول برای کاهش طلاق در استان برنامه ریزی و کوشش نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش ازدواج باعث کاهش ناهنجاری های اجتماعی در کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ازدواج باعث کاهش ناهنجاری های اجتماعی در کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید