افت 5098 واحدی شاخص بورس

به گزارش انجمن آقای شرفی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سرانجام معاملات امروز با عقب نشینی 5098 واحد نسبت به روز قبلی معاملات همراه شد.

افت 5098 واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه اقتصادی انجمن آقای شرفی، بورس اوراق بهادار تهران امروز در اولین روز کاری هفته با فرایند رو به ریزش همراه شد، به گونه ای که شاخص کل در سرانجام معاملات با کاهش 5098 واحد به رقم یک میلیون و 458 هزار و 680 واحد رسید.

بعلاوه شاخص کل با معیار هموزن با رشد 728 واحد به رقم 378 هزار و 76 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 810 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 9.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 517 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 209 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی ـ ارزشی 0.35 درصد کاهش یافتند، اما این دو شاخص با معیار هموزن 0.19 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 0.48 درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس 0.51 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.14 درصد کاهش یافت.

امروز نماد پالایش نفت تبریز یک تنه بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته است و برعکس نماد های ایران خودرو، بانک ملت، پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه و بانک تجارت بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته اند.

در فرابورس ایران شاخص کل با رشد 38 درصد به 19 هزار و 889 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 108 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس به 337 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 3.1 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 243 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 193 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت لاوان و سرمایه گذاری اقتصادی سپهر صادرات بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد های پتروشیمی دماوند، فولاد هرمزگان، صبا تأمین و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

به گفته رئیس هیأت مدیره کانون شرکت های سرمایه گذاری استانی نماینده شورای عالی بورس و نماینده وزارت اقتصاد برای حضور در دبیرخانه نمایندگان سهام عدالت برای مشارکت در مجامع عمومی شرکت های سرمایه پذیر عدالت هنوز معرفی نشده اند.

سهام عدالت که متعلق به 49 میلیون سهامدار است به ارزش بیش از 650 هزار میلیارد تومان است که پرتفوی آن در 49 شرکت بورسی پراکنده است و نمایندگان سهامداران عدالت به نمایندگی از کل سهامداران باید در مجامع شرکت های سرمایه پذیر حضور یابند و اعمال حق رأی به مدیریت داشته باشند.

اما به گفته امینی خواه هنوز نمایندگان دولت برای این دبیرخانه معرفی نشده اند و بنابراین برگزاری مجامع شرکت های سرمایه پذیر عدالت با مشکل روبه رو خواهد بود. از طرفی به خاطر اعمال مدیریت و اعمال رأی سهامداران عدالت باید هر چه زودتر ساز و کار اجرایی و معاملاتی سهام عدالت در شورای عالی بورس معین گردد، چون تعدادی از سهامداران عدالت در تماس با خبرگزاری فارس خواهان مشخص تکلیف معاملات سهام عدالت شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افت 5098 واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 5098 واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید